Beantwoord

Systeemrollen in documentbeheer

  • 30 January 2024
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Badge +3

Er zijn nu maar 2 systeemrollen, documentbeheerder en schrijver. Ik zou graag de auteur de rechten willen geven om een conceptversie te maken en schrijvers uit te nodigen. Maar ik kan geen extra systeemrol voor de auteur maken. Het is heel veel werk om dit op submap niveau in te richten. De auteurs zijn namelijk wel al per document vastgesteld. Hoe kan ik dit toch inrichten?

icon

Antwoord op het topic Marjolein vd Wijst 31 January 2024, 09:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Beste @LauravanSchaik ,

Bij de systeemrollen zijn de rollen zichtbaar die al door Zenya zijn bepaald. Je kunt de rechten van deze systeemrollen aanpassen, maar geen systeemrol toevoegen.

Bij de gebruikersrollen kun je wel rollen toevoegen. Je zou hier de rol ‘Auteur’ kunnen toevoegen en deze rol het recht ‘schrijvers uitnodigen’ kunnen geven (en wellicht nog andere rechten).

Daarna kun je op de documentmap (of submap) bij het tabblad ‘Rechten’ instellen welke gebruikers/gebruikersgroepen het recht ‘Auteur’ krijgen.

Meer informatie hierover vind je in training: Gebruikersrollen voor documenten instellen.

 

Badge +3

Hoi Marjolein,

Bedankt voor je reactie. Ik ben bekend met de gebruikersrollen, maar het inrichten op documentniveau is nog veel werk en vraagt dan ook om extra administratieve taak, om dat actueel te houden. Ik begrijp dat ik de systeemrollen niet zelf kan aanpassen, maar kunnen jullie dat wel?

 

met vriendelijke groet,

Laura

Hallo @LauravanSchaik 

Welke rechten de systeemrollen hebben is via code bepaald en kunnen we op dit moment niet per klantomgeving aanpassen.

Als je dit toch instelbaar zou willen zien per omgeving dan kun je daarvoor een nieuw idee toevoegen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring