Tabblad openen in nieuw venster met rechter muisknop

  • 26 May 2021
  • 8 reacties
  • 120 Bekeken

In iProva kon je, als je met je rechter muisknop op het huisje klikte, het portaal in een nieuw venster openen zodat je niet uit het algeopende venster hoefde. Nu mis ik deze, voor mij heel handige, mogelijkheid. Klopt dit of kan het op een andere manier?


8 reacties

Hoi @Judith Korfage,

Die mogelijkheid is er nu niet meer. Je kunt wel met je rechtermuisknop op het tabblad in de browser klikken en dan ‘dupliceren’ kiezen.

 

Hoi Inge,

Dank voor je reactie. 

Vorige week kreeg ik van Dennis nog een andere tip, dat is wel een klik meer, maar werkt ook: hamburgermenu openen en met rechter muisknop op gewenst portaal of module klikken en dan op ‘link openen in nieuw venster’. Eigenlijk zelfde aantal klikken, want je hoeft dan geen portaal of module meer te kiezen.

 

 

Dag Inge,

Het is jammer dat deze functie er uit is. Deze mogelijkheid is een standaard functie binnen elke webbrowser. Is deze bewust door jullie uitgezet?

Wij draaien nog op Iprova en hebben last van het feit dat bij het klikken van een link, het gelinkte document niet altijd in een nieuw venster opent. Is dat in Zenya ook? Indien ja dan zou ik graag zien dat dit standaard wel zo is, of dat je aan de kant van Functioneel Beheer de optie hebt om dit gedrag aan te zetten (i.e. “link opent in nieuw venster").

Vriendelijke groet,

Frank.

Reputatie 6

Allen, er is in internetland een regel die grofweg luidt: wanneer je een navigeer-actie uit laat voeren, moet je rechtermuisknop → openen in nieuw tabblad kunnen doen. Derhalve zou ik dat eigenlijk ook verwachten bij het logo (en andere plekken). Helaas is het zo dat HTML en onderliggende programmeertalen niet zo slim zijn om dit automatisch te doen, waardoor we er bij het ontwikkelen continu rekening mee moeten houden. In het geval van @Judith Korfage's voorbeeld is dat netjes gebeurd, in andere gevallen niet. Wat mij betreft kan dit gemeld worden bij onze service desk.

Hallo Koen, dank voor je reactie. N.a.v. je laatste zin; moet ik dit apart melden bij de service desk of doet één van jullie dit?

Hoi Judith,

Ik heb je melding doorgezet naar de servicedesk.

Hallo allen,

 

Tegen dit probleem loop ik ook aan. Ik zou ook graag documenten willen openen door op de rechter muis te klikken en dan op openen in nieuw venster te kliken.

Ik heb dit knelpunt gemeld bij de organisatie en die gaven aan dat ik het probleem hier moest melden. Toen ik het knelpunt wilde melden kwam ik dit Topic tegen. 

Hoe ver staat het met deze melding?

 

Met vriendelijke groet,

Lisa Brommer - AmsterdamUMC - locatie AMC

Reputatie 3
Badge +4

Dit betreft een bug in onze software, geregistreerd onder nummer 63453.

 

Je kunt de status volgen via deze link

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring