Beantwoord

Tabellen in HTML documenten breder maken?

  • 16 June 2021
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Badge +1

Hallo,

Hebben jullie tips hoe om te gaan met grote vooral breede tabellen?

wanneer ik een document bewerk kan ik alleen over de pagina breedte bewerken. 

in Word heb je nog de optie een pagina liggend of staand te maken waardoor je dit al kunt ondervangen. dit kom ik echter niet tegen in Zenya. 

zodra is het document in de leesmodus bekijk zie je wel dat teksten verder over de breedte doorlopen maar de tabellen blijven realatief klein. 

 

 

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 16 June 2021, 14:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

De html-editor bevat een mogelijkheid om de pagina breder/smaller te maken.

 

Badge +1

Bedankt, dit was mij nog niet bekend maar wel de oplossing waar ik naar opzoek was!

Badge

Voor mij is het breder maken van de pagina ook een oplossing, maar als ik het document vervolgens wil printen valt alsnog een deel van de tabel weg.

Nu weet ik dat documenten bij voorkeur niet worden geprint, maar dit betreft de afdelingscontinuïteitsmanagementplannen, die elke afdeling ‘grijpklaar’, dus geprint op de plank moet hebben staan.

Kan er ‘liggend’ worden geprint?

Reputatie 5

je kunt een liggend afdruksjabloon maken in het applicatiebeheer. Afhankelijk van voor wie het afdruksjabloon bestemd is (lezers, beoordelaars of documentbeheerders) moeten gebruikers dan wel kiezen met welk sjabloon ze willen afdrukken.

Afdruksjablonen kunnen specifiek voor documenttypen gemaakt worden, dus als je ze voor afdelingscontinuïteitsmanagementplannen maakt (als dit bij jullie een documenttype is), dan krijg je de vragen alleen voor deze documenten.

Badge

Beste Job, het is me gelukt en het werkt prima. Bedankt!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring