TIP: Maak een interactief document aan met Corona protocollen, links en filmpjes

  • 3 June 2020
  • 6 reacties
  • 332 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

In het Flevoziekenhuis wilde iedereen snel naar de Corona protocollen. Ik heb een interactief document gemaakt. Eerst heb ik een kopje algemeen waar alle belangrijke documenten/filmpjes staan. Daarna heb ik een onderverdeling gemaakt op afdelingsniveau daar staan de documenten voor de betreffende afdelingen bij elkaar. Er is op ons intranet een snelkoppeling gemaakt naar het betreffende interactieve document. In huis wordt het zeer goed bekeken en geraadpleegd. Tevens heb ik een veld Covid aangemaakt om alle documenten te labelen.


6 reacties

Reputatie 7

Bedankt @Marja Engel voor het delen van deze waardevolle tip! 

Marja, een top idee! Ik had een verzameling op elk portaal onder de titel Covid 19/ Corona. Maar toen ging ik zoeken op interactief en Covid en kwam ik jouw tip tegen en nu heb het op deze manier ingeregeld. Heel overzichtelijk!

Reputatie 1
Badge +6

Dank voor je tip Marja. Ik heb dezelfde werkwijze als Judith toegepast, maar het idee om alle documenten te ontsluiten via een interactief document vind ik een heel goede oplossing.

Ik ben benieuwd, zijn er ook organisaties die een apart portaal hebben aangemaakt voor de COVID documenten?

 

Reputatie 5
Badge +6

Als wij veel documenten hebben over een bepaald onderwerp, dan maken we een apart portaal aan. 

Bv: Point of care Testen (POCT) is een hot item bij ons. En hiervoor heb ik een aparte portaal aangemaakt.

 

Een andere optie zou kunnen zijn: via kaartenbak?

Wellicht kan je een kaartenbak COVID-19 aanmaken? Nieuwe veld toevoegen (veldtype = COVID-19 (Kaartenbak)) en alle documenten mbt COVID-19 toevoegen/koppelen aan dit kaartenbak. 

 

 

Reputatie 5
Badge +8

Wij maken gebruik van een ‘corona-gids’ als bovenlegger en daaronder per button een interactief document. En dit document staat bij iedereen onder ‘nieuws’ op het portaal zonder einddatum, dus is voor iedereen direct inzichtelijk. Dat werkt ook heel goed. 

 

Reputatie 1
Badge +6

Dank voor jullie reacties. Hier kan  ik mee verder!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring