Beantwoord

Toelichting op de verschillende doeltypes bij het invoegen van een hyperlink

  • 24 November 2023
  • 6 reacties
  • 27 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Van een van de documentbeheerders krijg ik de vraag of er een toelichting beschikbaar is t.a.v. de verschillende doeltypes die gekozen kunnen/moeten worden bij het invoegen van een hyperlink ? 

Bestaat er zoiets ? 

icon

Antwoord op het topic Cindy Segers 27 November 2023, 13:55

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Simone,

Een training waarin de hyperlinkwizard met alle doeltypes beschreven is hebben we op dit moment nog niet. Ik zal deze aan de lijst van te schrijven trainingen toevoegen.

Reputatie 1
Badge +3

Beste Cindy, dank je wel voor je reactie ! Een echte training lijkt me niet echt nodig want de vraag van de gebruiker was een toelichting op de verschillende doeltypen dus welke type doel je kiest voor welke doeleinde ? groet, Simone 

 

 

  • Document: een verwijzing naar een gepubliceerd document
  • Kaart: een verwijzing naar een kaart uit een kaartenbak
  • Meldformulier: een verwijzing naar een specifiek meldformulier
  • Nieuwe melding: een verwijzing naar een nieuwe melding. De lijst van meldformulieren wordt in de wizard getoond waar na het selecteren van een formulier een nieuwe melding ingelegd kan worden. Daarna wordt een hyperlink gegenereerd naar deze nieuwe melding. 
  • Bestaande melding: een verwijzing naar een bestaande melding. Je kunt kiezen uit de lijst van meldingen waar jij leesrechten op hebt.
  • Overzicht van meldingen: een verwijzing naar de niet-gefilterde lijst van meldingen of naar een specifiek filter
  • Portaal: verwijzing naar een specifiek portaal
  • Verzameling: Verwijzing naar een verzameling of verzamelingengroep. Bij het klikken op deze hyperlink worden de geselecteerde verzamelingen met hun documenten getoond
  • Rapport: verwijzing naar een specifiek rapport
  • Risico: verwijzing naar een specifiek risico
  • Vragenlijst: verwijzing naar een specifieke vragenlijst
  • Vragenlijstonderzoek: verwijzing naar een specifiek vragenlijstonderzoek
  • Ingevulde vragenlijst: verwijzing naar een specifieke ingevulde vragenlijst. Bij het aanmaken van de hyperlink in de wizard verschijnt de lijst met ingevulde vragenlijsten om uit te kiezen na selectie van de vragenlijst

 

 

 

 

Reputatie 1
Badge +3

Hi Cindy, ik gaat deze informatie doorgeven en misschien toevoegen aan de informatie voor alle gebruikers. Wellicht domme vraag maar boven document staan ook nog : emailadres, netwerklocatie, webpagina, positie huidige document. Hoe zou jij eenvoudig het verschil tussen netwerklocatie en een webpagina omschrijven ? Dank !!! groet, Simone 

Reputatie 2
Badge +3

Beste @Simone ,

  • Een netwerklocatie is de plaats waar een document binnen het netwerk van de organisatie is opgeslagen. 
    Kanttekening hierbij is wel dat de nieuwste generatie browsers geen ondersteuning meer bieden aan links van het type netwerklocatie op basis van een UNC pad. Dit wordt door de browser ontwikkelaars niet langer als veilig beschouwd. 
    Op dit moment bestaat de optie in de hyperlink wizard om verwijzingen naar netwerklocaties toe te voegen nog. We willen deze optie, op termijn, gaan verwijderen uit de hyperlink wizard.
  • Een webpagina is het adres van een website op internet. Door dit adres (de URL) hier in te stellen, verwijs je rechtstreeks naar een website.

 

 

Reputatie 1
Badge +3

Heel erg bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee :-) 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring