Vraag

Toevoegingen (zoals pijlen) aan afbeeldingen in HTML

  • 27 July 2023
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Wij zijn in het MUMC bezig met het omzetten van onze Word documenten naar HTML. Wat wij, onder andere, als feedback krijgen van degene die aan het omzetten zijn, is dat je '’op'’ een afbeelding niet iets kunt toevoegen, zoals je dit wel kunt in Word. Bv. het toevoegen van een cirkel/pijlen (zie bijgevoegde afbeelding ter illustratie).

Wat we nu doen, is de afbeelding dan met pijltjes uitknippen en plakken in het HTML document. Echter, als de afbeelding dan later aangepast moet worden, moet men eigenlijk weer de originele afbeelding hebben.

Is dit iets wat mogelijk gemaakt kan worden in HTML of moeten we gebruikers dan adviseren in deze gevallen toch Word te gebruiken (of evt. interactieve documenten met hotspots…?).


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Mila 

Helemaal mee eens.  Het zou inderdaad leuk zijn mocht dit in HTML ook nog mogelijk gemaakt worden.

Zelf werk ik dan ook met de werkwijze om de tekening klaar te maken in Word/Paint en dan via copy/paste in het HTML document te zetten.  Wat omslachtig is maar de enige mogelijke werkwijze...

Wanneer het document geschikt is om een interactief document van te maken dan kan je natuurlijk met hotspots in de afdeling werken.  Dat werkt handig maar interactieve documenten hebben dan ook weer andere beperkingen zoals bv. mogelijkheden bij het gebruik van tabellen in interactieve documenten is nog beperkt.  Ook het toevoegen van een hyperlink aan de figuur is nog (niet) mogelijk ...

Kijk ook eens naar dit topic, lijkt me aan te sluiten met uw bemerking.

Gebruik en opmaak/aanpassing afbeeldingen/flowcharts/schema's in html-documenten | Infoland Community

Mocht het een idee kunnen worden dan stem ik alvast mee.

Groeten

Els

In de HTML editor heb je geen mogelijkheden m.b.t. bewerken van ingevoegde afbeeldingen. Ook in mediabeheer is er geen optie om vanaf de laatste versie van een afbeelding te vertrekken en dan een nieuwe versie aan te maken.

Het enige alternatief op dit moment is het document omzetten naar interactief document of de afbeelding downloaden vanuit mediabeheer, de afbeelding buiten Zenya bewerken en als nieuwe versie uploaden in mediabeheer.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring