Beantwoord

Tonen relatie webpagina met verzameling/portaal

  • 22 April 2022
  • 6 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6
  • Ervaren Allesweter
  • 41 reacties

In een verzameling is een link naar een externe webpagina toegevoegd.
Als een gebruiker in onze organisatie zoekt naar een bepaald document wordt o.a. deze webpagina getoond. Het is niet mogelijk voor de gebruiker om via “Meer - Documenteigenschappen” terug te vinden aan welke verzameling/afdeling de webpagina gekoppeld is. Bij vragen of opmerkingen t.a.v. deze webpagina kan geen direct contact opgenomen worden met de verantwoordelijke. 

Onze wens zou zijn dat voor de gebruiker zelf inzichtelijk is met welke verzameling deze webpagina een relatie heeft. 

Zie ook de topic: 

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 26 April 2022, 07:56

Bekijk origineel

6 reacties

Een webpagina heeft inderdaad geen metadata zoals bijvoorbeeld een document of een kaart wel heeft.

Als een gebruiker ziet in welke verzameling(en) de webpagina zit, weet hij dan wie verantwoordelijk is? Je zou ook op het informatiepaneel van je portaal contactgegevens kunnen plaatsen van de portaalbeheerder zodat bij vragen of opmerkingen contact kan worden opgenomen.

Reputatie 1
Badge +6

In de verzameling staan meerdere linken naar verschillende webpagina's. 

Handig om een informatiepaneel te gebruiken voor contactgegevens, maar het gaat er hier om dat gebruikers niet zien aan welke verzameling/afdeling de webpagina gekoppeld is, dus hebben zij geen flauw idee met welke afdeling zij contact op kunnen nemen.

Je zou hiervoor dan een idee kunnen plaatsen, wellicht hebben andere organisaties deze behoefte ook.

Reputatie 1
Badge +6

Ik heb al een idee/wens geplaatst op de Community en ik zag dat Sigrid Diemeer 5 maanden geleden ook deze wens heeft geuit. 

Reputatie 5
Badge +5

@Sigrid Diemeer en @RKZ 

Ter informatie: er is volgens mij formeel nog geen Idee geregistreerd. Zowel dit topic als In een verzameling staat een webpagina. Hoe kan ik deze terugvinden om aan te passen of te verwijderen? | Infoland Community zijn als vraag opgevoerd. Dat betekent ook dat deze twee topics momenteel nog buiten het "Idee beoordelen”-proces vallen.
Ik hoop dat ik jullie met deze (vertraagde) constatering toch van dienst ben?

Een idee kun je op twee manieren toevoegen:

Manier 1: Je gaat naar Community ideeën | Infoland Community te gaan en klikt op "Start een idee”:

Manier 2: je maakt een nieuw topic aan en kiest dan voor de optie "Idee”:

 

Reputatie 1
Badge +6

Als idee aangemeld.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring