Wij zijn echter gewend om RASCI te werken: R (Responsible, NL: Verantwoordelijk), A (Accountable, NL: Eindverantwoordelijk), S (Supportive, NL: Ondersteunend), C (Consulted, NL: Geraadpleegd), I (Informed, NL: Geïnformeerd)
Is het mogelijk om de standaard velden van de TVB matrix aan te passen? Zo Ja, hoe?
Het is mogelijk deze velden aan te passen (en nieuwe toe te voegen). Ga hiervoor naar applicatiebeheer -> Documenten -> Documenttypen.
Kies vervolgens voor het resultaatgebieden matrix. Wanneer je dit documenttype hebt gekozen kan via het tabblad 'Rollen' een en ander worden ingesteld. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om andere iconen toe te wijzen aan de rollen.
Ik heb n.a.v. dit item RASCI ingevoerd in de resultaatgebieden matrix (test omgeving), als ik echter de TVB matrix wil vullen blijf ik de standaard opties zien en zie ik niet de aangevulde items. Vergeet ik ergens een vinkje, duurt het een tijdje voor de wijzigingen effect hebben of werkt de wijziging niet voor reeds bestaande processen?
Hi
Zodra je nieuwe functies en rollen heb toegevoegd, dien je het proces te bewerken. Bij de shapes kun je de nieuwe functionarissen en rollen nu kiezen.
Als ze gekozen zijn zullen ze ook bij de legenda komen.
Ik hoor graag van je of het nu is gelukt.
Helaas zie ik ook via die weg niet de nieuw gemaakte RASCI rollen.
Ik heb aan het schema nog een extra stap toegevoegd en probeerde deze TVB voor de nieuw toegevoegde shape daar in te stellen, ook hier geen RASCI zichtbaar (zie printscreen hierboven). Nieuw toegevoegde functionarissen zijn overigens wel terug te vinden.
Hi
Ik heb een ticket aangemaakt bij onze servicedesk, zij zullen dit verder oppakken.
De vraag is inmiddels beantwoord.
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.