Skip to main content

Binnen onze organisatie zijn we voor onze locatie documenten aan het omzetten van Word naar HTML. Hiervoor hebben we een opsomming met links een standaard tekst en rechts de gegevens die gevraagd worden. Dit is in Word ingericht dmv standaard tab afstand.

Is deze mogelijkheid in HTML ook? Met een tabel kan ik het mooi inrichten, maar dit is niet de oplossing die ik zoek. Liever iets met een tab.

Kan ik dit op deze manier doen en hoe dan?

Groet Mariska

Hoi Mariska, 

Je heb een opsomming links met uitlijnen recht die je van Word naar Zenya DOC wil kopiëren. 

Als je dit tekst van Word naar Zenya DOC kopieert, is de opmaak als volgt?

Wat ik dan doe, is de tekst in Zenya DOC selecteren. 
Klik op tabblad controle, klik op “opmaak verwijderen”

Zet vervolgens opnieuw de tabs 
Als je de tekst ook in andere documenten gebruikt (herhaling) dan bewaar ik de tekst in een leeg Word document of mailbericht. Als het nodig is, kopieer ik de tekst (opnieuw) in een Zenya document. 
Het omzetten van Word documenten naar HTML kost tijd maar als je het goed doet, is het de investering meer dan waard. 

Groeten van Silvia Scholten. 

Hallo Silvia

We gaan het nogmaals uitproberen. We hebben deze actie al eens geprobeerd en dan komt het toch niet zo mooi onder elkaar te staan. Maar misschien als we nog een rustig kijken met jouw tips erbij lukt het wel.

Groet Mariska

Reageer