Vraag

Vanuit EPD automatisch documenten zoeken in Zenya

  • 7 October 2019
  • 10 reacties
  • 489 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
In ons EPD zijn diverse hyperlinks opgenomen naar documenten in iProva. Dit werkt goed en prettig, maar soms is het omslachtig om linken in te voeren en te beheren.

In het EPD van HiX bestaat de mogelijkheid om een hyperlink te genereren waar ook een zoekterm in wordt meegegeven. Dit wordt gebruikt voor het zoeken van medicijnen in het Farmacotherapeutisch Kompas. Hierdoor wordt bij het volgen van de link in het EPD van bijvoorbeeld paracetamol, automatisch de zoekterm paracetamol ingevuld op de website van het Farmacotherapeutisch Kompas. Hiermee zijn meteen meerdere zoekresultaten zichtbaar.

Onze apotheek zou graag zien, dat op soortgelijke wijze ook een hyperlink vanuit het EPD naar iProva kan worden gemaakt. Helaas is dit (technisch) nu niet mogelijk. Wij zouden willen dat dus vanuit het EPD niet verwezen wordt naar 1 specifiek document, maar dat meerdere documenten met dezelfde zoekterm zichtbaar worden.

Zijn er meer organisaties die deze wens hebben?

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi @Arjo Kuiper, volgens mij is zoiets als je beschrijft voor het Farmacotherapeutisch Kompas ook best wel te realiseren met iProva.

Als je in het iProva portaal gaat zoeken op trefwoord, en je komt in het scherm met zoekresultaten, dan zie je vervolgens in de adresbalk iets dergelijks: https://klant.iprova.nl/Portaal/Product_development/Zoeken/?Query=paracetamol

Door zelf zo'n link te construeren (naar je eigen iProva portaal) kun je dus wel degelijk verwijzen naar een set van zoekresultaten i.p.v. alleen naar een specifiek document. Wellicht kan je het zoekwoord (het laatste deel van de URL achter het = teken) zelfs dynamisch laten aanvullen door HiX...
Reputatie 5
Badge +6
😀 Geweldig @hleijen dit is precies wat onze apothekers wensen! Het werkt!

Hartelijk dank voor je reactie!
Reputatie 1
Badge +1

Hallo Arjo en @hleijen

Wij (Radiotherapiegroep) werken momenteel aan een overgang naar een nieuw EPD (Hix).
Jullie vraag en antwoord komen op een geweldig moment. Dank daarvoor.

Zijn er meer interessante mogelijkheden m.b.t. een “koppeling" iProva en Hix?

mvg,

René Rodijk

 

  

Reputatie 5
Badge +6

Hallo Arjo en@hleijen

Wij (Radiotherapiegroep) werken momenteel aan een overgang naar een nieuw EPD (Hix).
Jullie vraag en antwoord komen op een geweldig moment. Dank daarvoor.

Zijn er meer interessante mogelijkheden m.b.t. een “koppeling" iProva en Hix?

mvg,

René Rodijk

 

  

Ha René, 

In HiX zijn bij ons op veel plaatsen hyperlinks geplaatst die verwijzen naar documenten in iProva. Daarnaast halen we bij incidentmeldingen in iProva patiëntgegevens op uit HiX d.m.v. een HL7 koppeling. Dit zijn de enige koppelingen waar gebruik van wordt gemaakt.

Reputatie 1
Badge +1

Hallo Arjo,

Dank voor je snelle reactie. De mogelijkheid om patiëntgegevens op te nemen in een incidentmelding is ook handig. Ik las hier net over in een vergelijkbare topic.

mvg,
René 

 

Reputatie 5
Badge +6
Hoi@Arjo Kuiper, volgens mij is zoiets als je beschrijft voor het Farmacotherapeutisch Kompas ook best wel te realiseren met iProva.

Als je in het iProva portaal gaat zoeken op trefwoord, en je komt in het scherm met zoekresultaten, dan zie je vervolgens in de adresbalk iets dergelijks: https://klant.iprova.nl/Portaal/Product_development/Zoeken/?Query=paracetamol

Door zelf zo'n link te construeren (naar je eigen iProva portaal) kun je dus wel degelijk verwijzen naar een set van zoekresultaten i.p.v. alleen naar een specifiek document. Wellicht kan je het zoekwoord (het laatste deel van de URL achter het = teken) zelfs dynamisch laten aanvullen door HiX...

 

 @hleijen naar aanleiding van je antwoord kreeg ik nog een aanvullende vraag van onze apotheker: is het ook mogelijk om alleen in de titel te zoeken? 
Zo ver ik weet en kan nagaan is die niet het geval, maar misschien zie ik een instelling over het hoofd? 

Ik heb wel aangegeven dat de zoekresultaten met de zoekterm in de titel bovenaan worden getoond.

Reputatie 6
Badge +7

@Arjo Kuiper  dat heb je correct gezien - er is inderdaad geen mogelijkheid om via de URL te forceren dat hij alleen in titel zoekt. De gebruiker kan de resultaten wel eenvoudig alsnog beperken tot enkel de titel via de optie in het linkerpaneel

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt voor je bevestiging @hleijen.  

Hoe creeer ik de initiele hyperlink? Gewoon https:// kopieren en invoegen resulteert bij mij niet in een klikbare link. Suggesties?

Hoe creeer ik de initiele hyperlink? Gewoon https:// kopieren en invoegen resulteert bij mij niet in een klikbare link. Suggesties?

 

Een hyperlink maak je via de optie ‘Hyperlink maken'. Deze vind je onder het hamburgermenu, als je de optie niet direct ziet dan dien je eerst nog op ‘Alle modules’ te klikken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring