Vraag

Vastleggen Zorgpaden met documenten en processen?

  • 25 January 2021
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

We willen Zorgpaden gaan vastleggen in de module documenten&processen en overwegen dit te doen door een vast format te maken in iProcess. Zijn er ziekenhuizen die met Zorgpaden werken en hebben die misschien voorbeelden hoe en waar deze vastgelegd zijn? Bij voorbaat dank voor reacties!


5 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Beste @lbruinen,

Wij willen dit in de toekomst ook gaan inrichten en zijn dus zeker ook geïnteresseerd naar anderen die dit al ingericht hebben!

Met vriendelijke groet,

Mila Brune

Badge +1

Beste @lbruinen,

 

Dat geldt ook voor ons.

 

Met vriendelijke groet,

Hans de Cocq van Delwijnen

Reputatie 4
Badge +6

Beste,

 

Er zijn zeker Ziekenhuizen die Zorgpaden hebben beschreven met iProcess; mijn indruk is wel dat dit op verschillende wijzen gebeurt afhankelijk van de doelstelling. Hopelijk reageren er ook ziekenhuizen die voorbeelden hebben; ik heb geen recentelijke voorbeelden meer. Wel ben ik op dit moment bezig met een onderzoek naar een nieuwe wijze van registreren van Processen, namelijk volgens Metrolijnen; dit onderzoeken we op dit moment met Radboud en Pathan. Je mag ook contact met mij opnemen als je even over dit onderwerp wilt sparren.

Reputatie 4
Badge +7

Isala is ook benieuwd naar de zorgpad ontwikkelingen die in iProva gemaakt zijn of gaan worden door andere organisaties. Ook bij ons worden de zorgpaden opgetekend op verschillende manieren. In PowerPoint, Word,  iProces in verschillende tekenstijlen. Maar ook metrolijnen die door Panton gemaakt zijn worden in Isala gebruikt.  

Met de noordelijke ziekenhuizen hadden we laats een overleg/uitwisseling over iProces en zorgpaden. Hierin werd duidelijk dat iedereen dit op een eigen manier optekent en uitzet in de organisatie. Piet van der Veen p.j.van.der.veen@umcg.nl van het UMCG had mooie voorbeelden van zorgpaden die in iProces waren opgetekend in een vaste tekenstijl. Mogelijk kunnen geïnteresseerden Piet benaderen om dit ook met jullie te delen via een idf export.  

Het klopt dat in het UMCG enkele zorgpaden met iProcess zijn beschreven. Dit doen we echter niet volgens een vast format, maar wel volgens modelleerafspraken die gemaakt zijn in het UMCG en waar ook op gecontroleerd/beoordeeld wordt. Het blijkt wel dat dit vaak zeer bewerkelijke documenten zijn, waarop goed beheer een voorwaarde is. In een klantverhaal heb ik hier vorig jaar iets meer over verteld. 

Neem gerust contact op wanneer je meer informatie wilt. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring