Beantwoord

Veld Bijlage bij documenten: waar zijn de bijlagen zichtbaar en opvraagbaar?

  • 19 April 2023
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Badge +1

Indien ik bij DOC via een veld “Bijlage bij document” een bestand (bv. pdf) toe voeg, waar is die dan zichtbaar voor de eindgebruiker?

Ik vind deze bijlage in het veld enkel terug achter het hamburgermenu bij document eigenschappen bij het veld bijlage, nergens als ik via het portaal naar het document ga.

Kan een eindgebruiker van Zenya de bijlage ook zien staan en raadplegen als die het document opent via het portaal?

 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 19 April 2023, 18:00

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Verschaeren Jan 

De kan als volgt zichtbaar gemaakt worden aan portaalbezoekers:

  • Vanuit de map eigenschappen dient u het veld in te stellen als "tonen via web”
  • Aansluitend kan een gebruiker via de optie "Details openen” boven een document het veld en de bijlage openen

Daarnaast dienen uw documentbeheerder en beoordelaars ook de bijlage te betrekken in de beoordeling van het document. Daarvoor raad ik aan om ook de optie "Tonen bij beoordeling” in te schakelen.

Wellicht is het prettiger om het document als document op te nemen in Zenya DOC en er dan vanuit de tekst naartoe te verwijzen?

Badge +1

 Dank voor dit antwoord.

Dit had ik inderdaad nodig.

 

In tegenstelling tot wat je vermoedt vinden we dit toevoegen van een bijlage via veld het proberen waard: in ons vorige systeem konden we ook bijlagen toevoegen aan een document zonder een extra document te moeten laden.  Dat werkt veel sneller en geeft minder ballast.

Na de import uit het vorige systeem hadden we naast 3000 echte documenten plots ook 9000 bijlagen… omdat we gedwongen waren te werken zoals jij voorstelt.

Enige nadeel van het veld bijlage is dat er geen nieuwe versie getriggerd wordt indien je een bijlage aanpast of verwijdert en er ook geen archivering is bij vorige versie.  Je moet wel een opmerking toevoegen tijdens verwijderen maar verder is het document onheroepelijk weg eens verwijderd.  Dus niet echt traceerbaar.

We vroegen via onze contactpersoon (OD) bij Infoland toch eens te bekijken bij development om bij aanpassingen van het veld bijlage een versie aanpassing te veroorzaken.

Nog iets wat we hadden in het vorige systeem was dat voetnota automatisch bron document vermeldde bij openen van zo een bijlage uit veld.  Zou ook nog een nice to have zijn...

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring