Veld wijzigingen t.o.v. vorige versie invullen door schrijver/auteur

  • 8 May 2023
  • 7 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

In het Erasmus MC hebben we de rol van schrijver/auteur en documentbeheerder gescheiden. De schrijver/auteur is verantwoordelijk voor de inhoud en de documentbeheerder is verantwoordelijk voor het proces. Wij zijn heel blij met het veld ‘Wijzigingen t.o.v. vorige versie', maar we vinden alleen de locatie niet zo handig. Het veld wordt pas zichtbaar als een document ter beoordeling wordt aangeboden. De schrijver heeft dan al zijn werk gedaan, het zou vreemd zijn om hem daarna nog te vragen om de wijzigingen ten op zichten van de vorige versie nog na te vragen via bijvoorbeeld de e-mail.

Hoe gaan andere organisaties hiermee om?


7 reacties

Hoi Pauline,

Wanneer je uitgenodigd bent als schrijver, kun je bij het document op tabblad Eigenschappen in het gedeelte Workflow het veld ‘Wijzigingen ten opzichte van vorige versie’ invullen door op de knop Wijzigen te klikken. Schrijvers kunnen dit dan invullen voordat ze het concept indienen.

 

 

Reputatie 1
Badge +1

Een wens van ons zou zijn dat je dit veld verplicht kan maken voor de schrijver als hij/zij de concept versie indient. In onze organisatie kan iedereen worden uitgenodigd als schrijver. Het is onmogelijk om iedereen op dit veld te wijzen op deze plek.

@Pauline zie ook:

 

Reputatie 1
Badge +6

@Inge Kuijpers Ik herinner me dat als je vroeger “Wijzigingen t.o.v. vorige versie” invulde, de lezer deze tekst ook terugzag. In de vorm van tekst in een zwarte balk bovenaan het document. Is dat nu niet meer zo?

@Inge Kuijpers Ik herinner me dat als je vroeger “Wijzigingen t.o.v. vorige versie” invulde, de lezer deze tekst ook terugzag. In de vorm van tekst in een zwarte balk bovenaan het document. Is dat nu niet meer zo?

 

De wijzigingen worden nu onder in het scherm getoond, wanneer je ze niet ziet kun je ze zichtbaar maken:

 

 

 

Reputatie 1
Badge +6

@Inge Kuijpers, dank je.

  • Kan elke gebruiker met leesrechten dat paneel aan- en uitzetten?
  • Kan het centraal “uit” gezet worden, zodat “alleen” beheerders en schrijvers het in de bewerkomgeving kunnen zien?
  • Als ik bij bewerken kijk, zie ik de optie er niet bij staan (zie plaatje)

Dank vast!

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @lsnoei 

Het gedrag van de "Wijzigingen t.o.v. vorige versie”-paneel is sinds versie 6.3 gewijzigd, zie Zenya 6.3.0 – Software updates – Infoland, paragraaf "Verbetering gedrag ”pop up” met wijzigingen t.o.v. vorige versie” voor de volledige details.

De belangrijkste twee aspecten in relatie tot je vraag zijn m.i. deze:

  1. Wijzigingen die op 1 regel passen, worden alleen de eerste keer dat een lezer een nieuw(e) (versie van een) document opent weergegeven, daarna dient de lezer de wijzigingen actief op te roepen
  2. Als de wijzigingen meer dan 1 regel beslaan, dan wordt er een "Meer”-knop getoond. Pas als een lezer op "Meer” geklikt heeft, worden de wijzigingen als "gelezen” beschouwt en verdwijnt de onderbalk met wijzigingen totdat de lezer deze weer actief oproept    

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring