Bij ons in Amsterdam UMC hebben we een combinatie van centraal en decentraal documentbeheer. Centraal zorgen wij er o.a. voor dat ziekenhuisbrede documenten vindbaar zijn op de daarvoor bestemde portalen. Deze documenten kunnen door meerdere beheerders en ook in meerdere mappen beheerd worden. Om deze documenten in een verzameling te voegen maken wij gebruik van ‘velden’. Probleem hierbij is dat overijverige documentbeheerders deze 'velden’ ook aanvinken ongeachte instructie en de beschrijving onder de informatieknop ‘i'.
Tot nu toe rest mij niets anders dan regelmatig de verzamelingen te controleren en de vinkjes uit te zetten daar waar ze overbodig zijn. Ook hebben we een veld ‘verstopt’ als tweede optie bij het aanvinken van dat veld waarna je kunt vinken in welke ziekenhuisbrede verzameling het document hoort. Liever zou ik zien dat er rechten op velden ingesteld kunnen worden. Zodat je per veld aan kunt geven wie deze aan zou mogen vinken.
Herkent iemand dit probleem? En hebben jullie hier een functionelere oplossing gevonden?
Groetjes,
Sigrid Diemeer