Vraag

Verbroken hyperlink, document achterhalen

  • 15 July 2022
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb een hyperlink die naar een document verwijst die verwijderd is. Helaas krijg ik enkel de tekst “Er is geen gepubliceerde versie van het document gevonden.” Is het mogelijk om een ID te achterhalen uit de hyperlink? Ik wil o.a. graag kijken welk document het was waar de link naar verwijst om te kunnen beoordelen wat de reden is dat het document verwijderd is. 

bv:http://iprova.domain.lan/iDocument/?DocumentID=e989f4df-aa54-44f2-a493-cbf598f2c780

 


4 reacties

Hallo @Remko van den Akker,

Via het hyperlinkoverzicht (tabblad Weergave, “hyperlinks bekijken")  kun je de verbroken hyperlinks achterhalen en als het doel document een document in Zenya was, dan staat daar de titel van het document vermeld.

Als het een concept document betrof dan werd die versie definitief verwijderd. Betrof het doeldocument een gepubliceerde versie, dan zou je die in het archief terug moeten vinden.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb enkel deze link. Kan ik daaruit misschien afleiden wat het documentnummer was? 

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Remko van den Akker,

Ik heb je vraag doorgezet naar de Servicedesk.

Reputatie 3
Badge +4

Antwoord Servicedesk:

Ik weet inderdaad niet zo snel hoe je dat zelf kunt achterhalen. Ik zou verwachten dat de Zenya titel van het document gebruikt is als tekst waar de verwijzing op aangebracht is in je intranet site of dat de context van de intranetpagina enige indicatie vormt.

Daarnaast: als je een hyperlink aanmaakt via de "Hyperlink maken"-functie van Zenya, dan heb je in de eerste stap de mogelijkheid om aan te geven waar je die link gaat gebruiken (de zogeheten bron). Dat zorgt er voor dat een documentbeheerder in het overzicht van inkomende hyperlinks kan zien dat er verwijzingen vanuit het intranet naar dit document wijzen.
Tijdens het archiveren van de laatste versie wordt er dan een alert getoond dat een aantal links niet meer zullen werken. Als de bron is ingevuld, dan zie je dat met naam en toenaam en dan kan de documentbeheerder de intranet beheerder hiervan op de hoogte stellen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring