Vraag

Vervangen naam schrijver/beoordelaar/validator in alle documenten

  • 7 July 2020
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

Badge +1

Een bepaald personeelslid X gaat een andere functie uitoefenen en wordt vervangen door een ander personeelslid Y. Hoe vervang je de naam van X in alle documenten door persoon Y?


3 reacties

Hoi @Hilde Beutjens ,

Er zijn twee functionaliteiten die je daarbij zouden kunnen helpen:

Voor deze laatste optie kun je de documenten selecteren die je wilt wijzigen, eventueel kun je deze eerst via een zoekvraag opzoeken (bijvoorbeeld ‘schrijversgroep bevat personeelslid X'). Daarna klik je dan op de knop ‘Eigenschappen wijzigen’ en kies je het te wijzigen veld.

Je kiest dan eerst voor de optie ‘toevoegen’ en voegt Y toe, daarna doe je een nieuwe actie ‘verwijderen’ en haal je X weg. Dit kun je doen voor ‘schrijversgroep’ en ‘autorisator'.

Reputatie 5

Ik snap dat je wilt wijzigen wie gaat schrijven/beoordelen/autoriseren, maar ik neem aan dat je niet voorstelt de geschiedenis te vervalsen. Als Jantje het document beoordeeld heeft, zou ik dat niet vervangen door Pietje, omdat hij de functie van Jantje overneemt. Ik zou enkel willen dat Pietje de volgende keer de beoordeling voor zijn rekening neemt.

Reputatie 6
Badge +7

Ik snap dat je wilt wijzigen wie gaat schrijven/beoordelen/autoriseren, maar ik neem aan dat je niet voorstelt de geschiedenis te vervalsen. Als Jantje het document beoordeeld heeft, zou ik dat niet vervangen door Pietje, omdat hij de functie van Jantje overneemt. Ik zou enkel willen dat Pietje de volgende keer de beoordeling voor zijn rekening neemt.


Precies wat ik dacht Job. Ik neem aan dat het om toekomstige verantwoordelijkheden gaat? En niet retrospectieve aanpassingen? Want daar kun je problemen mee krijgen bij verantwoording.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring