Beantwoord

Volledig nieuw account maken om externen documenten te kunnen laten lezen

  • 14 August 2023
  • 7 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Hallo,

Ik wil meerdere personen van buiten de organisatie documenten van ons laten lezen.

Wat moet ik daarvoor en waar allemaal instellen om dit te regelen?

Nieuw account maken dus, kan dat ook als groepsaccount of per persoon?

 

Groeten Erwin

icon

Antwoord op het topic e.franssen 24 August 2023, 15:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Erwin Dijkhuizen 

Beste Erwin, heb je al eens aan de mogelijkheid gedacht om hier een Webshare voor aan te maken.

Hierbij de link naar de training van Inge.

 

Zelf gebruiken wij hiervoor ook Webshares en dit werkt prima.

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Els,

 

Bedankt voor jouw reactie. Ik ga er zeker naar kijken.

 

Groeten Erwin

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Erwin Dijkhuizen.

We hebben hier ook artikel voor gemaakt, er zijn namelijk meerdere oplossingen mogelijk:
 

 

Reputatie 2
Badge +4

Hallo E? Jammer dat ik je niet bij naam kan aanspreken,

 

Fijn dat je reageert want dit is volgens mij precies wat ik zoek. dank je wel.

 

Groeten Erwin

Reputatie 2
Badge +4

Hallo E,

Ik heb het allemaal gelezen. Ik heb nog een paar vragen. 

  • Is er een voordeel van een lokaal account t.o.v. een webshare? Worden in de webshare de documenten ook automatisch geup-date als er iets in een document is veranderd, of als er een nieuwe versie van is gemaakt?
  • Deze zin vind ik lastig: Ga naar het portaal waar deze documenten via een verzameling aan zijn gekoppeld en voeg de gebruikers of de gebruikersgroep toe via de knop Rechten.          Kun je deze wat verduidelijken?                                                                                                 Als er gebruik gemaakt wordt van ‘alle gebruikers’, komt bovenstaande dan te vervallen?

Groet Erwin

 

 

Hoi Erwin,

In een webshare worden de documenten ook geüpdatet wanneer er een nieuwe versie is. Dit gebeurt elke nacht. Wanneer een nieuwe versie wordt gepubliceerd, is deze de volgende dag zichtbaar in de webshare.

Wanneer je documenten via een portaal aanbiedt voor externe lezers, dan dien je deze externe gebruikers leesrechten te geven voor het portaal. In deze training wordt dat uitgelegd:

 

Wanneer je ‘alle gebruikers’ leesrechten geeft op het portaal, kunnen zowel niet aangemelde gebruikers (anonieme gebruikers) als aangemelde gebruikers het portaal ‘lezen'. Voor de inhoud die ze daar kunnen zien, dienen ze vervolgens ook weer leesrechten te hebben.

 

Het voordeel van het gebruik van een webshare is dat je daar enkel de documenten aanbiedt. Je kunt daar niet onbedoeld andere informatie beschikbaar maken.

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Inge,

Bedankt voor je uitleg, ik kom steeds verder. Heel fijn.

Groeten Erwin

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring