Vraag

Voor- en nadelen van Web- en Word-documenten

  • 8 November 2023
  • 11 reacties
  • 158 Bekeken

Badge +1

Wij hebben onze documenten in Word staan. We willen tijdens de beoordeling de wijzigingen zien t.o.v. de vorige versie. Ik lees dat dat alleen bij webdocumenten kan. Wat zijn de voor- en nadelen om de documenten om te gaan zetten?

Groet, 

Rosa 


11 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Je kunt ook een rapport maken van documenten inclusief de kolom “wijzigingen tov vorige versie. Zo zie je in 1 oogopslag per document de wijziging.

Badge +1

Je kunt ook een rapport maken van documenten inclusief de kolom “wijzigingen tov vorige versie. Zo zie je in 1 oogopslag per document de wijziging.

Hoi Emile,

Bedankt voor je reactie. Dit is alleen bij webdocumenten? Ik heb gelezen dat word documenten omzetten naar web documenten veel werk is doordat je het moet knippen en plakken. Is er nog een andere mogelijkheid?

Groet, 

Rosa

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb net getest maar dat kan volgens mij ook bij WORD doc - zie hieronder !

Of bedoel je wellicht iets anders ? 

 

Badge +1

Ik heb net getest maar dat kan volgens mij ook bij WORD doc - zie hieronder !

Of bedoel je wellicht iets anders ? 

 

Bedankt voor de info. Dat kan inderdaad handig zijn. Het gaat in ons geval om documenten naast elkaar te houden en precies te zien wat er gewijzigd is. We hebben hele lange beleidsdocumenten en het kost beoordelaars te veel tijd om hier doorheen te gaan en te zien wat er is gewijzigd. De gewijzigde tekst is ook te veel om in het veld "wijzigingen tov vorige versie’ te zetten. 

Reputatie 5
Badge +8

Ik adviseer de auteurs altijd om in het tekstvak “Wijzigingen t.a.v. vorige versie” te verwijzen naar een hoofdstuk/alinea en verder niets.😎

vanuit de visie Less is More 😋 kort en krachtig

Badge +1

Ik adviseer de auteurs altijd om in het tekstvak “Wijzigingen t.a.v. vorige versie” te verwijzen naar een hoofdstuk/alinea en verder niets.😎

vanuit de visie Less is More 😋 kort en krachtig

Hou ik ook van! Kort en krachtig😎, maar ik heb nogal veeleisende collega's.😉🤣

Hallo @R. Brouwers,

Wij hebben onze documenten in Word staan. We willen tijdens de beoordeling de wijzigingen zien t.o.v. de vorige versie. Ik lees dat dat alleen bij webdocumenten kan. Wat zijn de voor- en nadelen om de documenten om te gaan zetten?

 

Een voordeel van webdocumenten t.o.v. Word documenten is dat je geen Word online of Word op je PC nodig hebt om de documenten aan te passen. Hiervoor wordt de Nimbudocs editor gebruikt die geïntegreerd is in Zenya.

Als je een Word document naar HTML (vrij web of gestructureerd) wil omzetten dan kun je nadat je een nieuwe concept versie hebt aangemaakt bij het Word document kiezen voor “Documenttype wijzigen”. Je hoeft niet te knippen/ plakken.

zie training

Zie ook:

 

Badge +1

Hallo @R. Brouwers,

Wij hebben onze documenten in Word staan. We willen tijdens de beoordeling de wijzigingen zien t.o.v. de vorige versie. Ik lees dat dat alleen bij webdocumenten kan. Wat zijn de voor- en nadelen om de documenten om te gaan zetten?

 

Een voordeel van webdocumenten t.o.v. Word documenten is dat je geen Word online of Word op je PC nodig hebt om de documenten aan te passen. Hiervoor wordt de Nimbudocs editor gebruikt die geïntegreerd is in Zenya.

Als je een Word document naar HTML (vrij web of gestructureerd) wil omzetten dan kun je nadat je een nieuwe concept versie hebt aangemaakt bij het Word document kiezen voor “Documenttype wijzigen”. Je hoeft niet te knippen/ plakken.

zie training

Bedankt voor de info.

Groet, 

Rosa

Reputatie 2
Badge +5

Hallo @R. Brouwers,

Wij hebben onze documenten in Word staan. We willen tijdens de beoordeling de wijzigingen zien t.o.v. de vorige versie. Ik lees dat dat alleen bij webdocumenten kan. Wat zijn de voor- en nadelen om de documenten om te gaan zetten?

 

Een voordeel van webdocumenten t.o.v. Word documenten is dat je geen Word online of Word op je PC nodig hebt om de documenten aan te passen. Hiervoor wordt de Nimbudocs editor gebruikt die geïntegreerd is in Zenya.

Als je een Word document naar HTML (vrij web of gestructureerd) wil omzetten dan kun je nadat je een nieuwe concept versie hebt aangemaakt bij het Word document kiezen voor “Documenttype wijzigen”. Je hoeft niet te knippen/ plakken.

zie training

Bedankt voor de info.

Groet, 

Rosa

Dag Rosa,

Wij hebben de afgelopen twee jaar bijna al onze procedures omgezet van Word naar html-sjablonen.

Dat kan inderdaad makkelijk via de knop ‘Documenttype wijzigen’. Wat wij daarbij wel opmerkten is dat er veel ‘opmaak’ vanuit Word aan het document blijft ‘kleven’.

  • Ofwel laat je die opmaak zo, maar dat leverde dan weer problemen op bij het bewerken van documenten.
  • Ofwel kan je in de html-editor in het tabblad ‘Controle’ de opmaak van die documenten verwijderen. Dan moet je vervolgens wel opnieuw de opmaak (koppen, vette en onderlijnde tekst, ...) gaan toevoegen aan het document. Dit was voor ons de meest duurzame oplossing om die documenten ook later makkelijker te kunnen bewerken, maar daar kruipt wel wat meer tijd in. We zijn wel heel tevreden over het eindresultaat.

Groetjes,

Jules

Reputatie 2
Badge +4

Hallo,

we zijn ook voorstander van de HTML documenten; door gebruik van de koppen heb je bv. automatisch ook een inhoudsopgave (wat wel al eens ontbrak bij onze worddocument, niet handig als dit over een uitgebreid document gaat). Het omzetten van word naar webversie heeft ons toch wel wat tijd gekost, maar zoals Jules hierboven schrijft, de meest duurzame oplossing. De tijd kruipt inderdaad in het opschonen van (verborgen) opmaak uit het worddocument. We hebben ondervonden dat je afbeeldingen best niet samen overzet met tekst. (dit kan ook aan de opmaak/ geknoei 😏 in de oorspronkelijke worddocumenten liggen) We zetten de tekst over via ‘documenttype wijzigen’ en plakken nadien de nodige afbeeldingen er afzonderlijk in. Werkt voor ons het vlotst. Veel succes. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring