Beantwoord

Voorbeelden opmaak document (kop 1-2-3-...)

  • 19 April 2022
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo,

zijn er gebruikers die de opmaak van hun documenten willen delen, we gebruiker geen nummering meer voor onze titels, maar het is nu voor de eindgebruiker niet altijd duidelijk welke kop er gebruikt werd.

We willen ook niet werken met een te grote variatie in lettergrootte.

 

Alvast bedankt!

Sara

 

icon

Antwoord op het topic Khar-Cheong 9 May 2022, 16:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi,

Dit is die van ons:

 

We hebben een achtergrond kleurtje gegeven bij Kop 1.

Een voorbeeld:

Groet,

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Sara, 

 

Ben even nieuwsgierig, wat voegt het voor de eindgebruiker toe om te weten welke kop er gebruikt is. 

Wij hebben meerdere koppen ingesteld maar gebruiken niet meer dan 4 koppen, zie bijlage.

  • Kop 1 alleen voor de hoofd paragrafen van een (HTML)document., dat is ingesteld in het document type
  • Kop 2 voor de eerste sub-paragraaf etc. etc.  

Voor de eindgebruiker/lezer is het gebruik hiervan handig om, als het document is geopend, via de knop “inhoudsopgave” rechts onder in Zenya snel naar de juiste (sub)paragraaf te gaan.
Ik kan niet bedenken waarom een eindgebruiker de grote van de kop zou willen weten, hoor graag waarom jij dat anders ervaarrt. 

 

Groet Lia Hazen,

Microvida

Reputatie 1
Badge +2

Dag Lia,

Bedankt voor je reactie.

Even een verduidelijking: ik krijg vaak de reactie van lezers van documenten dat ze de nummering voor de titels wel missen (1.1 / 1.2/ ...)  omdat dat voor hen duidelijker is om te achterhalen onder welke paragraaf het valt. Ze gebruiken de knop wel voor de inhoudsopgave, maar we zitten ook wel nog met een afdrukcultuur … en een inhoudsopgave afdrukken lukt niet in Zenya.

Ik probeer nu wel met kleuren duidelijk te maken welke de hoofdtitels zijn en welke subtitels, maar toch lijkt dit  voor hen niet voldoende te zijn.

Vandaar mijn post :-)  

groetjes Sara

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring