Voorbeelden processenhuis (Processen)

  • 26 June 2018
  • 5 reacties
  • 1361 Bekeken

Badge
Wij zijn in de ziekenhuisapotheek bezig met een project om over te gaan op een processenhuis ipv een documentenhandboek.
Wie kan mij helpen aan voorbeelden van processenhuizen?
Hoe hebben jullie het ingedeeld?
Mocht iemand voorbeelden hebben uit de ziekenhuisapotheek dan zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn, maar ook andere voorbeelden en tips zijn van harte welkom.

5 reacties

Bijgevoegde prestentatie is onlangs gegeven op de laatste gebruikersdag van Infoland. Het is een mooi voorbeeld van het gebruik en opzetten van procesmanagement. Misschien helpt dit je iets verder.
Badge
Bedankt voor je reactie. De presentatie heb ik bijgewoond en deze had ik idd al gedownload, maar toch bedankt.
Reputatie 3
Badge +1
@veenpj Misschien dat je ook jullie processenhuis wilt delen?
In het UMCG zijn wij onlangs gestart met het (her) ontwerpen van het bedrijfsmodel van het UMCG op basis van ZIRA voor kwaliteitsmanagement en informatiemanagement. In de bijlage een presentatie van Frank Ploeg, leadarchitect en betrokken bij dit project. Deze presentatie heeft hij verzorgd op de dag van de Architectuur in de Zorg.

Op dit moment werkt het UMCG met een processenplaat in DocPortal, gebaseerd op het NICTIZ model. Hieraan hebben wij de bedrijfsvoeringsprocessen voor zorg en wetenschappelijk onderzoek, de zorgondersteunende processen en de zorgtrajecten gelinkt. Met ons nieuwe project willen we kijken hoe we kwaliteitsmanagement en informatiemanagement (dichter) bij elkaar kunnen brengen. Vorige week is 'groen licht' gegeven voor dit project.

Zijn er ziekenhuizen die hier in meer of mindere mate al ervaring mee hebben (of hier ook mee bezig zijn? )
Ben je nog steeds op zoek naar voorbeelden van processenhuizen? In het Dijklander Ziekenhuis heb ik meerdere processenhuizen ontwikkeld voor thema's en afdelingen. Mocht je hierover meer willen weten dan kun je contact met mij opnemen via phogenes@wlz.nl.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring