Hallo,
Onze apothekers in het ziekenhuis willen graag over op bepaalde Vilans-protocollen, mede om een eenduidige werkwijze af te spreken in het ziekenhuis en om een stuk beheer uit handen te laten nemen.
Maar hoe gaat dit nu in werking i.c.m. bestaande protocollen over eenzelfde Vilans-protocollen?
- Is het de bedoeling dat je eigen protocollen verwijderd/deactiveert?
Vanuit onze infectiepreventie (IP) begreep ik dat IP gerelateerde protocollen te generiek zijn waardoor ze niet goed bruikbaar zouden zijn in ons ziekenhuis.
- In het geval dat we ook IP gerelateerde Vilans-protocollen gaan gebruiken, heb je dan twee protocollen live?
- Een protocol van Vilans
- Een protocol gebaseerd op Vilans maar aangevuld door IP
- En hoe zit dit op andere vakgebieden?
Als laatste vraag (voor nu) wil ik wel weten hoe ziekenhuizen de (positieve) impact ervaren over het beheer van Vilans protocollen.
- In de verschillende klinieken moet er dus gecommuniceerd worden dat je gaat handelen naar Vilans-protocollen, hoe gaat het dan in z'n werking bij wijzigingen van een Vilans- protocol?
Voor de volledigheid, mijn vraag gaat niet over hoe dit in Zenya ingericht moet worden, daar komen we dan wel aan toe. Het gaat om het proces in het ziekenhuis.
Aan de partijen die dit lezen en dit ook al ingericht hebben, andere raadgeving is natuurlijk ook zeer welkom!
Groet,
Kees