Skip to main content
Vraag

Wanneer een document centraal of decentraal toevoegen?

  • November 10, 2025
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Hoi,

Heeft iemand een goed voorbeeld m.b.t. het toevoegen van een document door een beheerder? Bij ons is dit decentraal geregeld. De documentbeheerder voegt een document toe. Hierdoor hebben we veel dubbele documenten en de vindbaarheid van de documenten door onduidelijke titels. 

Groet,

Rosa

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren Avonturier
  • 12 reacties
  • November 12, 2025

Hoi Rosa, bij ons worden documenten decentraal en centraal beheerd. Een werkafspraak is dat de documentbeheerder voordat ze een nieuw document aanmaken, controleren of er al een documenten over het onderwerp is gepubliceerd. 
Een werkafspraak t.a.v. de titel is: begin de titel niet met leesteken, lidwoord, cijfer (tenzij het niet ander kan b.v. 1.01. MRI schedel). De titel omvat waar het document over gaat met vermelding van eventueel afdeling b.v. implanon verwijderen, assisteren bij, polikliniek gynaecologie 
Het is een lange adem geweest maar waar ik 13 jaar geleden mee ben begonnen is maandelijks te bekijken welke documenten er zijn gepubliceerd. Vakinhoudelijk bekijk ik ze niet maar wel of ze conform onze werkafspraken documentbeheer zijn opgesteld en of er wellicht sprake is van een dubbel document en wat de “nut noodzaak” van het document is. Dit werkt voor ons goed! Het aantal documenten (nut en noodzaak) is aanzienlijk gereduceerd. Ik weet dat er ook ziekenhuizen zijn die Zenya FLOW gebruiken om door middel van een aanvraagformulier een verzoek voor een nieuw document in te dienen. 
Hartelijke groet, Silvia Scholten. 


Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Allesweter
  • 31 reacties
  • November 13, 2025

Hoi Rosa, bij ons worden documenten decentraal en centraal beheerd. Een werkafspraak is dat de documentbeheerder voordat ze een nieuw document aanmaken, controleren of er al een documenten over het onderwerp is gepubliceerd. 
Een werkafspraak t.a.v. de titel is: begin de titel niet met leesteken, lidwoord, cijfer (tenzij het niet ander kan b.v. 1.01. MRI schedel). De titel omvat waar het document over gaat met vermelding van eventueel afdeling b.v. implanon verwijderen, assisteren bij, polikliniek gynaecologie 
Het is een lange adem geweest maar waar ik 13 jaar geleden mee ben begonnen is maandelijks te bekijken welke documenten er zijn gepubliceerd. Vakinhoudelijk bekijk ik ze niet maar wel of ze conform onze werkafspraken documentbeheer zijn opgesteld en of er wellicht sprake is van een dubbel document en wat de “nut noodzaak” van het document is. Dit werkt voor ons goed! Het aantal documenten (nut en noodzaak) is aanzienlijk gereduceerd. Ik weet dat er ook ziekenhuizen zijn die Zenya FLOW gebruiken om door middel van een aanvraagformulier een verzoek voor een nieuw document in te dienen. 
Hartelijke groet, Silvia Scholten. 

Hi Silvia,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook nagedacht om FLOW te gaan gebruiken, maar dan zal een centrale documentbeheerder dit op moeten pakken en die hebben we niet. Ook heb ik gekeken naar de documenten die nieuw aangemaakt worden en dat zijn er veel en dan zal het controleren ook veel werk zijn.

Groet,

Rosa