Vraag

Wanneer krijg je de melding mbt reactiveren van een document?


Sinds enkele maanden krijgen wij de volgende melding regelmatig te zien: Document 'Voorschrift: XXX' is gereactiveerd door 'XXX'. De laatste gepubliceerde versie van het document zal beschikbaar zijn voor lezers.
De betreffende documenten zijn NIET inactief gezet handmatig.
Ik hoop dus ook niet door het systeem?
Wat betekent deze melding? Wanneer wordt een document gereactiveerd?
Kan iemand hier een korte toelichting op geven. Met de Help functie wordt dit onderwerp niet gevonden.
Dank Groet Hannie van Wanrooij, ZANOB

13 reacties

Hallo @hvwanrooij,

Een melding over reactiveren wordt verstuurd als een inactief document weer wordt geactiveerd. Onze servicedesk zal verder uitzoeken waarom jullie deze meldingen krijgen.
Hallo @hvwanrooij,

Een melding over reactiveren wordt verstuurd als een inactief document weer wordt geactiveerd. Onze servicedesk zal verder uitzoeken waarom jullie deze meldingen krijgen.


Hoi Inge,
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Wij gebruiken nooit de knop om handmatig op inactief te zetten, toch krijgen we geregeld van deze meldingen (sinds enkele maanden? Misschien sinds de update? Ik hoop van harte dat de documenten die het betreft niet echt op inactief hebben gestaan, want dan zijn ze niet inzichtelijk voor de gebruikers terwijl dat wel zou moeten.
Fijn dat jullie het uit willen zoeken, ik ben benieuwd!
Nogmaals dan.
Groet Hannie
Reputatie 2
Badge +4

Hallo,

momenteel ontvang ik ook dergelijke berichten. Documenten worden nooit op inactief gezet, dus vreemd. Wat is hier de oorzaak van? Bedankt; mvg Sofie

Hoi @Sofie Van Belle, ik zet je vraag door naar onze servicedesk.

Reputatie 3
Badge +4

Dit betreft een bug in de software.

 

Deze kun je volgen via ; https://mijn.infoland.nl/bugs → zoeken op 60836

Reputatie 2
Badge +5

Dit betreft een bug in de software.

 

Deze kun je volgen via ; https://mijn.infoland.nl/bugs → zoeken op 60836

Dag @Marcel Maertens , even melden dat wij sinds begin deze week hetzelfde probleem hebben binnen onze organisatie. Daarvoor kregen we dit soort melding nooit. Kan dat aan dezelfde bug liggen dat we plots dit soort meldingen krijgen?

Reputatie 3
Badge +4

@Jules De Doncker

U kunt het beste uw probleem kenbaar maken via servicedesk@infoland.nl

Zij kunnen dan bepalen of dit dezelfde bug betreft

Badge +1

Beste, 

Ik heb deze week voor de eerste keer sinds onze opstart Zenya, ook zo’n bericht van reactivatie gekregen terwijl in ons systeem documenten nooit worden geïnactiveerd. Is dit nog steeds dezelfde bug die niet is opgelost of opnieuw opduikt?

Graag toch even nakijken en feedback.

 

Mvg, Heidi Deumens -NNT 

Reputatie 5
Badge +5

@deumens heidi

Om misverstanden te voorkomen:

  • Het bericht m.b.t. het reactiveren van een document wordt verzonden als een inactief document gereactiveerd wordt. Dat wil zeggen dat een document eerst inactief is gemaakt.
  • Tot op heden is er geen scenario bekend waarin documenten door het systeem zelf gedeactiveerd en opnieuw gereactiveerd worden.
  • Het issue in bug 60836 is dat er niet gelogd wordt wie een document heeft gedeactiveerd of gereactiveerd. Vooralsnog nemen we aan dat dit een handmatige actie is, maar alleen met meer informatie krijgen we daar duidelijkheid over.

 

Er zijn een paar belangrijke zaken om te weten:

  • Iedereen met documentbeheerder rechten kan een document deactiveren en reactiveren
  • Als u een document inactief maakt, dan geldt dat voor alle versies van het document, ook de gepubliceerde versie
  • Inactieve documenten zijn niet zichtbaar op het portaal, ook niet als het document gepubliceerd is

 

Ik raad daarom alle documentbeheerders aan om onderstaande waarde altijd op "Ja” te laten staan, tenzij er een zeer belangrijke, acute reden is om een gepubliceerd document per direct te "verbergen”.

U vindt deze optie onder het kopje "Workflow” in de eigenschappen van een document in het documentbeheer.

 

Tot slot, met ingang van "Mijn Infoland 2.0” kunnen Servicedesk contactpersonen eenvoudig aangeven of hun organisatie geraakt wordt door een bug.

Zoek de bug op en klik op "Melden”:

 

Badge +1

Dat is nu net het probleem met de reactivatie melding die ik kreeg: het betrokken document (geen enkele versie) werd voor zover ik kan nagaan manueel geïnactiveerd door mij als documentbeheerder. Ik kijk de details verder na en maak een melding naar de service desk met de benodigde achtergrondinfo.

 

Mvg, Heidi

Reputatie 4
Badge +4

Hi @deumens heidi,

We hebben nog geen melding met details informatie ontvangen van je op de servicedesk, is het probleem opgelost of heb je nog geen tijd gehad om dit naar ons te sturen?
We wachten je reactie af.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi,

Ik zie ook de reactiveringsmelding voor een document dat (bij mijn weten) nooit geïnactiveerd en ook zeker niet handmatig gereactiveerd is. Het gaat om een document waarvan ik de concept versie aan het bewerken ben. Maar de gepubliceerde versie was daarstraks ook gewoon met status gepubliceerd aanwezig in de document map.

Moet ik hiervoor een melding aanmaken bij de service desk?

Hoi Annette,

Je kunt dit inderdaad melden bij de servicedesk, zij kunnen dan kijken wat er wellicht misgaat bij dat specifieke document.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring