Hallo allemaal,
Het is mogelijk om een document op niet-actief te zetten, het gaat dan niet naar het archief, maar het wordt ook niet meer gevonden bij zoeken.
Op verzoek van auteur of coördinator zetten wij wel eens documenten op niet-actief. Nu merken wij op dat dit soms niet gecommuniceerd wordt en gebruikers opeens bepaalde documenten niet meer kunnen vinden.
Graag zouden wij hier iets over vastleggen en we waren geïnteresseerd in het gebruik van deze optie in andere ziekenhuizen.
In welke gevallen zetten jullie een document op niet-actief? Zelf zaten we te denken aan situaties waarbij er echt foutieve informatie in een document staat of als het document gaat over een werkwijze die op het moment (bv. door COVID) niet van toepassing is. We twijfelen echter of we dit ook moeten doen bij documenten die verlopen zijn en pas op langere termijn worden gereviseerd, wil je dit soort documenten wel op niet-actief zetten?
Kortom, we zijn benieuwd naar jullie ideeën/richtlijnen hierover!
Groetjes,
Mila