Vraag

Weergave MS Word documenten

  • 18 January 2023
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

Bij een aantal word documenten verschijnt bij mij een geel uitroep teken. Weet iemand waarom?

Tevens zie ik verschil in de weergave van de word documenten in Zenya . Sommige documenten worden gelijk geladen en zijn zichtbaar,  maar bij sommige documenten de optie ‘document downloaden’. Waarin zit dat verschil?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

grt

Susan Kokke

 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

@SusanKokke Welkom op de Infoland Community!


Als je het uitroepteken aanwijst met de muis, dan wordt er een infolabel met een verklaring weergegeven. Ik verwacht dat het om deze melding gaat:

Je lezers krijgen dan het document niet direct in Zenya te zien, maar krijgen ofwel een download aangeboden of het document wordt direct in MS Word geladen.

Er zijn twee instellingen die van invloed zijn op dit gedrag:

 

  •  Document is invulbaar formulier: als deze optie ingeschakeld is dan zal er altijd een download worden aangeboden - je lezers dienen het formulier op te slaan, zodat ze het vervolgens in kunnen vullen. Vanaf recente versies (en gebruik van Office Online) is het ook mogelijk om het formulier eerst in te vullen en pas daarna op te slaan.
  • Als PDF tonen aan lezers: deze optie biedt de mogelijkheid om MS Word originelen te beheren, maar ze in PDF formaat weer te geven aan je lezers. Als de optie "Document is invulbaar formulier” is ingeschakeld, dan kun je deze optie niet aanzetten.

Beide opties zijn ook beschikbaar bij MS Excel documenten.

 

Badge

Hoi Chaim,

Ik zie de optie ‘als pdf tonen” niet tevens krijg ik een andere melding bij het uitroepteken:

alvast bedankt voor je reactie!

grt

Susan

 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @SusanKokke,

 

Jullie maken gebruik van het oude licentie model en hebben de module I+PDF niet.
Hierdoor worden Office document als download getoond op het portaal (HTML-documenten worden wel direct getoond in het portaal)
Als jullie gebruik maken van i+PDF, kunnen jullie er voor kiezen om Office documenten als PDF te laten tonen in het portaal of via de Office online viewer direct te laten tonen op het portaal.
Neem contact op met je account manager van Infoland om dit verder te bespreken.

Hoi @SusanKokke,

De instelling voor het tonen van documenten aan lezers vind je bij Applicatiebeheer > Documenten > Instellingen. Wanneer je Office Online gebruikt (en de module i+PDF hebt) dan kun je daar instellen dat lezers documenten kunnen lezen via de Office Online viewer. Gebuik je de module i+PDF zonder Office Online dan kun je aangeven dat documenten als PDF aan lezers worden getoond.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring