Skip to main content

In Documenten zijn er naast pdf, word, excel etc… ook belangrijke e-mails die we hierin op willen slaan. Welk bestandstype moet er gekoppeld worden zodat een e-mail ook geupload kan worden in Documenten?

Als snelle oplossing: plak de mails in een document en voeg dat document toe.

Je zou ook een documenttype "Mail” kunnen toevoegen aan je document typen beheer, dat doe je in twee stappen:

  1. Voeg een nieuw documenttype toe van het type "Anders” in Applicatiebeheer > Documenten: Documenttypen. Geef dit documenttype een naam, zoals "Belangrijke mail”. Als het om Outlook mails gaat die je met de extensie .MSG opslaat, dan dien je bij Mime-type naar mijn verwachting letterlijk application/vnd.ms-outlook op te geven.
  2. Hoe kan ik documenten maken met een nieuw toegevoegd documenttype? | Infoland Community - schakel het documenttype in op de juiste map(pen) in het documentbeheer

 

Met deze instellingen bereik je het volgende:

  • Je kunt documenten van het type "Belangrijke mail” aanmaken en publiceren
  • Dat dienen bestanden met de extensie .MSG te zijn
  • Deze bestanden worden vervolgens in Outlook geopend

Let op: deze bestanden worden dan met alle Outlook mogelijkheden geopend, dus ook met de mogelijkheid tot beantwoorden en doorsturen!


Reageer