Hoe wij dit hebben ingericht:
We hebben weinig documentbeheerders, maar wel een aantal (2) Zenya administrators die alle rechten hebben en zorgen dat er nieuwe documenten gemaakt worden, juiste labels er aanhangen (in overleg met schrijver) en de goedkeuringsrondes inrichten . Elk document gaat door hun handen, dus zij kunnen prima checken op dergelijke niet inhoudelijke zaken. Werkt vooral goed voor nieuwe documenten.
Voor sommige documenten is er een 1e goedkeuringsronde: QA die door een van die Zenya administrators wordt gedaan, Daarbij wordt er naar de niet-inhoudelijke zaken gekeken: werken de linkjes, klopt de lay-out. Daarna wordt het document op inhoud beoordeeld door vakmensen. Deze oplossing werkt vooral goed voor nieuwe versies van bestaande documenten
Autorisator is bij ons de laatste beoordelaar en dat lijkt me niet de aangewezen persoon om dit soort dingen te laten checken (ook niet het moment om een document af te keuren, wegens fout linkje)
Hoi @M. Cuijten,
Wij hebben binnen het MUMC+ voornamelijk centraal beheer (enkele afdelingen daargelaten). Het centrale documenten team is dan ook (verdeeld) documentbeheerder en krijgt dus melding als een auteur een document indient. Het centrale documenten team doet dan een niet-inhoudelijke check en indien het document akkoord is naar onze eisen, zetten wij het in beoordeling.
Dit zou je natuurlijk ook kunnen inrichten door iemand niet-inhoudelijke beoordelaar te maken.
Echter, deze manier van werken werkt voor ons heel goed en geeft ook inzicht / uniformiteit aan wat wordt aangeleverd qua documenten.
Hopelijk heb ik jouw vraag hiermee beantwoord, anders licht ik het graag nog toe.
Groetjes,
Mila