Vraag

Werken met bladwijzers in een documenttype

  • 28 March 2022
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Hallo,

 

We zijn bezig met het maken van een nieuwdocumenttype in html-format. Kan ik in het documenttype bij het onderdeel standaard inhoud werken met bladwijzers??

Grtz.

Ellen

 


4 reacties

Hoi WIlma,

In deze training wordt uitgelegd hoe je bij het bekijken van een document de inhoudsopgave kunt tonen:

Verder kun je in documentbeheer een voorbeeldweergave van het document bekijken, je ziet daar dan het document zoals een lezer het ook gaat zien.

 

Is dat wat je zoekt?

Badge

@Chaim Leunissen 

Maar hoe zie je de inhoudsopgave aan de voorkant? Dus waar de medewerkers de documenten raadplegen?

Ik loop hier ook tegenaan.

Tevens kun je bij “controle” wel hyperlinks verwijderen, maar bij “invoegen” geen hyperlink aanmaken (dit zou ik graag aanmaken naar een ander document).

Reputatie 5
Badge +5

Je kunt in de standaard inhoud van een HTML documenttype/sjabloon geen bladwijzers toevoegen.

Het is echter goed om het volgende te weten:

  • Paragrafen in een documentstructuur gedragen zich als bladwijzers die je aan kunt wijzen in hyperlinks, zowel binnen het document zelf als vanuit andere documenten in DOC
  • Alle “subkoppen” in de standaard inhoud worden opgenomen in de inhoudsopgave van ieder document en gedragen zich binnen de inhoudsopgave als bladwijzer

Je maakt een subkop aan door een tekst toe te voegen aan de standaard inhoud en deze te voorzien van 'Kop’-opmaak, zie schermafbeeldingen hieronder voor een voorbeeld:

Subkop aanmaken

  • Tekst selecteren
  • Klik op Kop 2

Resultaat

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring