Work-around documenten downloaden - Instructie toevoegen

  • 8 July 2021
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Goedemorgen, 

Er is nog steeds geen oplossing voor het invullen van documenten vanuit office online (E1 licentie). We krijgen veel vragen over hoe documenten dan op te slaan zijn en hebben daar vanuit jullie wel een workaround voor ontvangen. (document wordt zichtbaar in downloads en kan vanuit sharepoint geopend worden.). Echter is deze instructie niet te koppelen aan het document. Is het mogelijk om hiervoor een kleine instructie bij de betreffende ‘invulbare’ documenten te plaatsen. Ik denk zelf aan een instructie in onderstaande tekst (deze tekst staat benoemd bij invulbare documenten):

-------------------------------

Het document 'Uitvoeringsverzoek voorbehouden en risicovolle handelingen (BIG beleid)' is een formulier. Het document wordt daarom niet in de browser getoond. In plaats daarvan kan het formulier worden gedownload om het in te vullen. Na het invullen kan het document worden opgeslagen, afgedrukt en/of ge-e-maild.

-------------------------------

Zijn er meer organisaties die met office 365 werken en daar andere oplossingen voor hebben bedacht?


5 reacties

Badge

Hallo,

Wij ervaren ook problemen omtrent het invullen van formulieren na migratie naar Office365. We gebruiken wel de Office koppeling, maar deze doet helaas niets voor het makkelijk in kunnen vullen van formulieren.

De workaround snap ik, maar ik heb wel moeite met het feit dat dit voor medewerkers best wel ingewikkeld is én dat hierdoor documenten weer op allerlei plekken komen te staan en dat willen wij zo veel mogelijk beperken. 

Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen bij Infoland om hier een oplossing voor te vinden.

Bij documenten die een invulbaar formulier zijn, kun je de documenten invullen en opslaan. Je kunt dan helaas niet voorkomen dat formulieren lokaal opgeslagen kunnen worden.

Ik weet niet om wat voor formulieren het gaat, wellicht kan in een aantal gevallen een meldformulier (FLOW) een alternatief zijn.

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers 

 

Ik ga de optie om iets via Flow te maken wel meenemen, maar blijf wel benieuwd of dit bij Infoland op de planning staat om aan te pakken. Ik krijg hier toch wel wekelijks meldingen/vragen over en de workaround wordt door onze gebruikers echt als heel onhandig gezien. 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @bmollema

Op dit moment staat het niet op de planning om het mogelijk te maken om de tekst die bij invulbare documenten wordt getoond aan te passen. 

De koppeling tussen Zenya en Office online bestaat uit twee delen het bekijken/raadplegen van documenten in een office online viewer en het bewerken van conceptversies van documenten in office online.

In dit laatste geval is er dus altijd sprake van een link tussen het document en Zenya en worden de wijzigingen automatisch opgeslagen in Zenya. 

Voor de koppeling tussen Zenya en Office online wordt niet ondersteund dat een invulbaar document geopend en bewerkt kan worden. De vraag is of binnen de koppeling die gebruikt wordt hiervoor mogelijkheden zijn, zodat een invulbaar formulier geopend kan worden en elders dan in Zenya kan worden opgeslagen. Daar zullen we verder onderzoek naar moeten doen.

Op dit moment kan ik niet aangeven wanneer we dit verder kunnen onderzoeken, maar ik heb het wel toegevoegd aan onze backlog. 

 

Hopelijk hebben we je hiermee voldoende geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn dan horen we dat graag. 

Reputatie 5
Badge +5

@bmollema 

Sinds Zenya 6.3 is de manier waarop Word formulieren ingevuld kunnen worden met Office Online gewijzigd, de details en de voorwaarden vind je onder de kop "Ondersteuning voor het openen en bewerken van invulbare formulieren in Microsoft Office Online” van Zenya 6.3.0 – Infoland Update

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring