Dag,
Ik heb een vraag over de Zenya API. Voor onze integratie is het nodig om per document te kunnen bepalen welke gebruikersgroepen leesrechten hebben. Onze gebruikersgroepen zijn gekoppeld aan Entra ID, waardoor we hierbij ook het `idp_user_group_id` nodig hebben.
Via `GET /documents` krijg ik momenteel alleen informatie over de leesrollen, bijvoorbeeld:
"read_roles": [
{
"read_role_id": 1,
"name": "PublicReader"
}
]
Hierin zie ik niet welke gebruikersgroepen aan deze leesrollen gekoppeld zijn. Ook zie ik momenteel geen endpoint waarmee ik een leesrol kan herleiden naar de bijbehorende gebruikersgroepen.
Ik zag dat `GET /portals/content_items` wel een `permissions`-veld bevat waarin onder andere `user_group` wordt weergegeven. Wanneer ik hierbij `include_permissions=true` meegeef, krijg ik echter de volgende foutmelding:
{
"title": "not allowed to retrieve permissions",
"status": 403
}
Mijn vragen zijn daarom:
- Is `GET /portals/content_items` inderdaad de juiste endpoint om per document de gebruikersgroepen met leesrechten op te vragen?
- Zo ja, welke rechten zijn hiervoor nodig en hoe kunnen deze worden toegekend aan onze API-gebruiker/serviceaccount Of is er een andere API-endpoint waarmee we per document de gekoppelde gebruikersgroepen en het bijbehorende `idp_user_group_id` kunnen ophalen?
Alvast bedankt voor het meedenken!