Skip to main content

Bij het publiceren van een document in DOC willen we graag de publicatiedatum in de header (of footer) van het Word document opnemen. Dit zodat de lezer weet vanaf welke datum het document van toepassing is. We willen dit in het sjabloon invoeren.
Idealiter is dit een veld dat automatisch geüpdatet wordt bij een revisie. Het zou helemaal mooi zijn om op deze manier ook de titel en het versienummer in het sjabloon te laden. 

Beste ​@lbrasz 

Dit is inderdaad niet mogelijk, maar mogelijk grotendeels of zelfs helemaal te ondervangen met onderstaande wetenswaardigheden:

• Zenya DOC biedt versiebeheer en dat betekent effectief dat er altijd maar 1 gepubliceerde versie van een document is. De publicatiedatum is daarmee m.i. minder relevant: als een versie niet meer geldig is dan vervang je die door een nieuwe versie te publiceren.
  • Gebruikers kunnen binnen Zenya zelf zien wat de publicatiedatum is, maar doordat de datum niet in het document zelf staat leidt die niet af tijdens het gebruik ervan
  • Er is een mogelijkheid om gegevens als versie, afdrukdatum, afdruktijd en/of de publicatiedatum als koptekst toe te voegen aan de afdruk van een document - voor hardcopy's is het uiteraard van belang om die informatie beschikbaar te hebben, zie Documentgegevens toevoegen aan een afdruk | Zenya Community voor de mogelijkheden

Ik heb dit topic daarom omgezet naar een vraag. Indien bovenstaande oplossing niet toereikend is, dan vernemen we graag meer details over de aanleiding van dit topic.

Goedemorgen Chaim,

Bedankt voor de reactie en mogelijkheden.

De datum van implementatie is vooral van belang voor onze externen die via de webshare onze documenten in kunnen zien. Zij hebben geen account voor Zenya. Voor hen is het van belang de implementatiedatum te weten, om zo ook hun werkwijze parallel hiermee aan te passen. 
Het betreft uitsluitend digitale raadpleging (geen hard copies), waardoor de mogelijkheid van het afdruksjabloon niet werkt. 

Ik weet niet of andere gebruikers behoefte hebben aan deze optie, vandaar dat ik m in de community heb gezet.

Reageer