Zoeken op twee woorden

  • 4 November 2022
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hoi!

Vraag: hoe kan je van een zoekterm bestaande uit twee woorden alleen datgene vinden wat precies die woorden zo uit elkaar, maar direct achter elkaar toont zoeken. Wij zoeken op ‘Ask Me’ en ‘AskMe’ en ik krijg resultaten van ‘masker’.. omdat hier ‘ask’  in terug komt. Kan ik deze woorden aan elkaar linken binnen het zoekveld?

Hoor het graag. Gr. Charissa


4 reacties

Hallo @Charissa6889,

Heeft jouw vraag betrekking op de ‘Zoeken en vervangen’ functie? 
Of waar zoek je precies op deze termen, in het portaal of aan beheerzijde?

 

Reputatie 1
Badge +3

Hallo @Charissa6889,

Heeft jouw vraag betrekking op de ‘Zoeken en vervangen’ functie? 
Of waar zoek je precies op deze termen, in het portaal of aan beheerzijde?

 

Nee niet specifiek voor het ‘Zoeken en vervangen’ . Wij hebben in meerdere documenten door het systeem een bepaalde tekst toegevoegd waar de term AskMe in terugkomt. Deze moeten wij nu per stuk aanpassen en zijn per stuk verschillend. Alleen zou het fijn als we kunnen achterhalen in welke documenten die woorden terugkomen. Beheer- en gebruikerskant.

Reputatie 5
Badge +5

@Charissa6889 

Ik verneem graag of deze artikelen je verder helpen:

Hieruit blijkt o.a. dat je voor het zoeken op een exacte woordcombinatie/-volgorde dubbele aanhalingstekens dient te gebruiken.

Als voorbeeld:

  • zoeken op ask me geeft documenten terug waarin zowel de term 'ask’ als de term 'me’ in staat, maar niet persé in die volgorde.
  • zoeken op "ask me geeft alleen documenten terug waarin de exacte woordcombinatie en -volgorde 'ask me’ in staat.

Daarnaast is het voor On-Premise klanten mogelijk belangrijk om te weten dat de zoekfunctie in de beheerzijde per versie 6.2.0 is gewijzigd voor Zenya SaaS omgevingen (maar niet voor on-premise), zie de release info over Zenya 6.2.0

De reden is dat Zenya SaaS op Azure gehost worden en On-Premise omgevingen niet. Functionaliteiten die gebaseerd zijn op Azure techniek (SaaS) zijn daarom niet beschikbaar voor On-Premise (Windows server).

Reputatie 1
Badge +3

@Chaim Leunissen Dank voor je hulp en verwijzingen.

Het laatste artikel gaf inderdaad meer duidelijkheid. In dit geval had ik puur een rapportage nodig om terug te vinden waar en in welke documentatie deze term terugkwam. Deze zal vervangen gaan worden met elk een unieke link. Daarom was het van belang dat ik de afzonderlijke documenten zo heb weten te rapporteren. De kans wordt hiermee heel klein dat we iets over het hoofd gaan zien.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring