Beantwoord

Zoekfunctie - losse blokjes informatie vinden en koppelen

  • 28 June 2022
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Wij willen graag een grote database maken waarin er door middel van diverse keuzes en paden toegang is tot heel veel losse blokjes informatie. Die blokjes moet je dan weer op verschillende manieren (vanuit verschillende ingangen) kunnen bereiken en zijn onderling gelinkt. Eigenlijk een soort wikipedia.

Mijn gedachte was dat dit 1 document zou moeten worden.

Maar nu vroeg ik me af hoe de zoekfunctie hiermee omgaat. Kan er nog steeds niet binnen een document worden gezocht, en dat je dan direct op de juiste positie (tekstblok) binnen het document terecht komt?

Of moet ik al mijn losse blokjes informatie als aparte documenten gaan opzetten? Maar dan wordt het voor de gebruiker weer een brei aan info in de mappenstructuur lijkt mij.

Zit ik wel op het juiste spoor?

(zie ook mijn vraag over linken binnen documenten)

Dank!

Els

 

icon

Antwoord op het topic e.franssen 30 June 2022, 11:49

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Els Flipse 

Het kan in een HTML-document en dan maak je per blok informatie een bladwijzer, zodat je via een hyperlink kan verwijzen naar deze bladwijzer.

Echter ben ik van mening dat je dit beter in een kaartenbak kan stoppen, als het steeds om kleine blokjes informatie gaat.
Hiermee krijg je een kennisbank met vragen en antwoorden, dit gebruiken wijzelf ook :)

Je kunt het volgend artikel gebruiken:

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring