Beantwoord

Zou het niet beter zijn om documenttypes zoals word, excel, pdf uit Zenya te halen om alle verwarring tegen te gaan?

  • 13 February 2024
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Badge +5

Medewerkers kunnen nu kiezen uit 50 documenttypes, waaronder excel, word en pdf.  Als coördinator van procedureboek geef ik telkens de raad mee om een documenttype te kiezen die in Zenya zelf bewerkt kan worden en dus niet te kiezen voor een document buiten Zenya om of in office.

Dan lijkt het mij alleen maar verwarrend dat medewerkers nog steeds de keuze hebben om een word, excel of pdf aan te klikken in Zenya.

Graag uw advies,

Anne-Sophie 

icon

Antwoord op het topic e.franssen 15 February 2024, 09:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Anne-Sophie,

Bij de eigenschappen van de map, via het tabblad "Documenttypen en Sjablonen” kun je aangeven welke documenttypen en sjablonen zijn toegestaan op de map.
Via deze optie kun je beperkingen instellen.

 

Badge +5

En wat is uw mening hierbij?  Wat vindt u zelf van mijn redenering?

Mijn voorgangster heeft de mogelijkheid geboden aan medewerkers om excel, pdf, word aan te vinken, maar is dat niet om problemen vragen aangezien ik veronderstel dat de bewerking van dergelijke documenten steeds buiten Zenya om gebeurt.

Hallo @Anne-Sophie,

Je kunt Zenya ook gebruiken voor versiebeheer.

De HTML editor is van een externe partij dus ook niet echt Zenya sofware. Er zijn heel veel organisaties die nog steeds office documenten gebruiken en in Zenya opslaan en vanuit Zenya bewerken via Office online of de Zenya cliënt. 

De Office documenttypes helemaal niet toestaan is dus geen optie.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring