Event

Terugblik op een magische iProva Discovery

  • 20 maart 2019
  • 0 reacties
  • 479 Bekeken
Terugblik op een magische iProva Discovery
Reputatie 6
  • Infoland Community Manager
  • 117 reacties
Op 14 maart vond de tweede iProva Discovery plaats. Dit keer zijn we afgereisd naar het gezellige Limburg en mochten we in het magische Toverland 23 verschillende organisaties uit de zorgbranche verwelkomen. Het doel? Zelf de nieuwe mogelijkheden van iProva ervaren én onderling kennis uitwisselen.

Aftrap door André Smeets (VieCurie) over transmuraal incidenten melden (TIM)

De ochtend startte met een interessante presentatie van @Andre, adviseur kwaliteit & (patient)veiligheid bij VieCuri, over het thema transmuraal incidenten melden. Nog meer leren van incidenten én uiteindelijk een verbeterde ketenzorg. Dat is waar het uiteindelijk om draait. Om die reden is VieCuri in januari 2019 gestart met een nieuwe werkwijze, waarbij de ketenpartners Cohesie Huisartsenzorg en De Zorggroep middels een mobiel meldformulier een melding (TIM) kunnen inleggen. “Inmiddels is er een goede start gemaakt met de nieuwe werkwijze en willen steeds meer zorgpartners uit de regio zich zelfs aansluiten. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee. De komende tijd gaan we ons eerst focussen op het optimaliseren van de nieuwe werkwijze en het bouwen van een goede basis. Dan kunnen zorgpartners zich in de toekomst steeds meer gaan aansluiten’’ aldus André. Ben jij benieuwd hoe het TIM formulier eruit ziet? Bekijk dan de presentatie van André hier.

Interactieve documenten: de nieuwe standaard

Na de plenaire sessie van André, werd het stokje overgedragen aan @Thomas de Groot product owner bij Infoland. Zijn presentatie stond volledig in het teken van Interactieve Documenten. Thomas nam ons mee in het verhaal achter dit nieuwe documenttype. Thomas: ''Het is niet meer van deze tijd om ellenlange documenten door te spitten om uiteindelijk tot de voor jou relevante informatie te komen. Dit doen we in onze privé situatie al een tijd niet meer. Neem als voorbeeld een wasmachine die kapot gaat. Velen van ons gaan in deze situatie op google zoeken naar een concrete oplossing. Onze (eind) gebruikers gaan dit in hun werk ook steeds meer verwachten. Met de komst van interactieve documenten is het zoeken naar de juiste informatie in documenten dus verleden tijd. Dankzij slimme vragen en beeldmateriaal met interactiviteit, is het niet meer nodig om uitgebreide documenten en protocollen te lezen. Gebruikers krijgen namelijk direct de informatie te zien die op dat moment voor hen relevant is.’’

Zelf ervaren

Na de plenaire presentaties was het tijd om zelf aan de slag te gaan. Er waren zes verschillende demonstratieplekken ingericht, waar onze klanten vragen konden stellen en belangrijker nog: zelf de nieuwste ontwikkelingen konden ervaren. Zo gingen onze klanten met hun eigen mobiele telefoon aan de slag met de iProva apps:
  • iProva search app - Klanten konden zelf ervaren hoe handig het is om overal toegang te hebben tot belangrijke documentatie. Met of zonder internetverbinding.
  • iProva capture app - Klanten gingen zelf aan de slag met het indienen van een melding en zagen hoe de melding direct werd geregistreerd in iTask.
  • iProva assist app - Door het scannen van een QR code op een fictieve AED, konden de klanten direct zien hoe de assist app hen direct voorziet van alle belangrijke informatie over een object.
Ook gingen onze klanten zelf aan de slag met de mogelijkheden van interactieve documenten en demonstreerden we de nieuwste ontwikkelingen van de module meten en inspecteren, die gereleased zijn in iProva 5.9.0. Ten slotte werden ook de mogelijkheden van iPlan gedemonstreerd. Hoe handig is het als leidinggevende om altijd overzicht te hebben in geplande activiteiten van jouw afdeling?


Een magische afsluiting

Alle demoplekken werden druk bezocht en onze klanten zijn met enthousiasme samen aan de slag gegaan met de verschillende onderwerpen. Daarnaast was er natuurlijk ook ruimte voor het stellen van vragen en het uitwisselen van kennis. We sloten de dag af met een gezamenlijke lunch in de Magische Medina, waarna er vanzelfsprekend de mogelijk was om het park zelf nog te bezoeken.

Inmiddels hebben we al van vele klanten positieve reacties ontvangen op deze dag.
Ook wij kijken met een goed gevoel terug en gaan vol goede moed aan de slag met de organisatie van de volgende iProva Discovery!


0 reacties

Geen reactie

Reageer