Incidentmanagement borgen in de organisatie, hoe pak je dat aan?
Als kwaliteitsmanager in de langdurige zorg weet je hoe belangrijk het melden van (bijna-)MIC- en MIM-incidenten is. Incidentmanagement is een essentieel instrument om de veiligheid en kwaliteit in de zorg te waarborgen. Het draagt bij aan een lerende cultuur waarin fouten worden benut om de zorg continu te verbeteren.
Maar je merkt dat de administratieve last hoog is en jouw medewerkers incidenten niet eenvoudig en laagdrempelig kunnen melden. Om goed met incidentmanagement aan de slag te kunnen gaan, heb je een duidelijk overzicht én inzicht nodig. Alleen dan kun je effectief aan de slag met verbeterkansen.
Hoe kom je nu tot een veilig incidentmeldsysteem? Daar helpen we je mee tijdens dit webinar. We staan stil bij de verschillende elementen van een veilig incidentmeldsysteem en we lichten toe welke stappen je kunt ondernemen om dit te realiseren.
Een klein tipje van de sluier: we gaan in dit webinar dieper in op Zenya, onze bewezen incidentmanagementoplossing. Onze oplossing ondersteunt zorgprofessionals bij het registeren, afhandelen en analyseren van (bijna-)incidenten. We leggen uit hoe onze oplossing jouw werk eenvoudiger maakt. Ook ontdek je hoe Zenya bijdraagt aan het écht laten leven van incidentmeldingen in jouw organisatie. Dat wil je natuurlijk niet missen.
Het webinar vindt plaats op dinsdag 25 juni om 12:00 uur
Alvast meer lezen over incidentmanagement? Lees dan dit artikel.
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.