Skip to main content

Hoi Community,

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Situatie 1:

  • In status A geeft men aan dat het een Incident + datalek betreft
  • In de overgang van Status A naar Status B wordt er een datalek-formulier aangemaakt
  • Na invullen van verdere gegevens gaat de FLOW door naar Status C

Situatie 2:

  • In status  A geeft men aan dat het een incident zonder datalek betreft
  • In de overgang van Status A naar Status B wordt er geen datalek-formulier aangemaakt
  • Na invullen van verdere gegevens gaat de FLOW door naar Status C

Situatie 3:

  • In status  A geeft men aan dat het een incident zonder datalek betreft
  • In de overgang van Status A naar Status B wordt er geen formulier aangemaakt
  • Als men in status B bedenkt dat het toch een incident + datalek moet zijn, kan men het betreffende veld aanpassen.
  • In de overgang naar Status C wordt nu alsnog het datalek-formulier aangemaakt

Vraag:

Hoe zorg ik ervoor dat er in de status overgang van B naar C wordt gekeken of het formulier al eerder is aangemaakt, zodat het formulier niet 2x wordt verstuurd?

Ik heb het geprobeerd door in de voorwaarden voor de statusovergang aan te geven dat het formulier ‘is verzonden’ of ‘niet is verzonden’, maar dat heeft te maken met het verzenden na invullen door de actiehouder.

Ook heeft het geen zin om te kijken of velden gevuld zijn, want de overgang kan plaatsvinden ook als het formulier nog niet is ingevuld. De flow is dus niet afhankelijk van waardes in dit formulier 

De regel zou moeten zijn:

  • Maak het formulier aan, als deze niet eerder is aangemaakt.

OF

  • Maak het formulier aan, nadat het specifieke veld ‘Incident zonder datalek’ is gewijzigd naar ‘Incident + datalek’ .

 

Kan wat ik wil of hoe zouden jullie dit oplossen?

Welke voorwaardelijke regels kan ik toepassen? 

 

Alvast bedankt

Jeroen

 

Hoi Jeroen, 

Als men in status B bedenkt dat het toch een incident + datalek moet zijn, kan men het betreffende veld aanpassen.
Stuur je de melding niet terug naar status A? Zodat de originele melder dit zelf kan aanpassen? Dan heb je op een en dezelfde manier dat er datalek-formulier toegevoegd kan worden en dat is bij status A → B.

Een andere optie zou kunnen zijn in Status B een extra veld aanmaken “Reden corrigeren datalek veld/originele melding”. Je wilt immer gelogd hebben waarom men in status B een aanpassing wilt doen?
Status A → B

  • Voorwaarde(n): specifieke veld is Incident + Datalek. Stuur datalek formulier uit

Status B → C 

  • Voorwaarde(n): specifieke veld is Incident + Datalek & Veld reden corrigeren datalek veld  is gevuld. Stuur datalek formulier uit

 

Met vriendelijke groet,

Khar-Cheong


Hoi Khar-Cheong,

De tweede optie (reden opgeven) is een hele goede, die kan ik inderdaad gebruiken.
Dat ik daar niet aan gedacht heb.

Ik ga dit inregelen.

 

Ik kan weer door, dank


Reageer