Aanpassingen organisatie eenheden in kader van fusie

  • 13 September 2023
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

In kader van onze fusie moet er een aanpassing komen aan de organisatie eenheden.

We zien 2 mogelijkheden: een nieuwe organisatieboom opmaken en koppelen aan alle meldformulieren of de huidige aanpassen waarbij we een aantal op oude ‘zz’ code plaatsen.

Zijn er collega’s die suggesties, best practices, do’s of dont’s hebben uit hun eigen ervaring?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

@Valerie De Smet Az Damiaan 

Ik denk dat Kan ik oude onderwerpen (bijvoorbeeld afdelingen) verwijderen uit de onderwerpenboom? | Infoland Community al een eerste indruk geeft van de mogelijkheden en consequenties in relatie tot Zenya FLOW. De algemene spelregels in dit artikel gelden ook voor het beheer op de Organisatie-eenheden.
Daarnaast dient u na te gaan of de wijzigingen ook invloed zullen hebben voor modules zoals Compliance, Risk en Check (vragenlijsten) en de rapportage.

@Bianca Smulders en @Sigrid Diemeer Misschien willen jullie ervaringen delen over dit onderwerp?

Badge +1

Hoi @Valerie De Smet Az Damiaan,

In het Amsterdam UMC hebben we met enige regelmaat te maken met een wijziging in de Organisatie eenheden boom. Wij hebben ervoor gekozen om de organisatie eenheden te ‘archiveren’ door een deze te verschuiven naar onderin de boom en te hernoemen naar ‘zz’.
Wij kiezen voor deze aanpak aangezien onze OE boom geleidelijk veranderd.

Voordat we de onderdelen archiveren wordt door middel van rapportages gekeken hoe vaak een organisatie eenheid gebruikt wordt bij de module meldingen, compliance en vragenlijsten. In overleg met de afdeling wordt besloten eventueel besloten om het onderdeel te hernoemen in plaats van te archiveren. Dit hangt echter af van de situatie ivm privacy gevoelige informatie in de meldingen.

Mocht je meer informatie willen hebben over onze aanpak mag je contact met mij opnemen voor een teams overleg.

Groeten,
Sietske

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring