Beantwoord

Actie toevoegen aan statusovergang

  • 7 April 2023
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Badge

Hallo,

ik wil graag een actie toevoegen in een workflow van een bestaand meldtype-formulier.

Wij hebben namelijk in een meldformulier de optie opgenomen dat de melder ook andere collega's uit de organisatie kan informeren over een incident. Op het moment dat de melder hier een naam invoert is het zo ingesteld dat in de statusovergang concept naar melding ter beoordeling de actie 'e-mail versturen’ is opgenomen zodat die genoemde collega (s)  een mail krijgt van de melding. 

In het coördinatorformulier van dit meldtype wordt deze vraag weer gesteld. De coördinator kan wederom in het coördinatorformulier andere collega's informeren over het incident én over hoe het incident is afgehandeld.

Maar het probleem waar ik nu tegenaanloop is dat er geen actie ‘e-mail versturen’ in de workflow is opgenomen in de statusovergang ‘melding in behandeling’ naar ‘melding afgehandeld’.

Dus de vraag wordt wederom gesteld in het coördinatorformulier (‘wie wil je verder informeren in de organisatie’), maar in de statusovergang is er geen actie aan gekoppeld. Dus deze collega's worden niet geïnformeerd per e-mail. 

  • Kan ik zomaar  een extra actie ‘e-mail versturen’ toevoegen zodat  de toegevoegde collega's vanaf dat moment wel een mail krijgen? 
  • Heeft het extra toevoegen van een actie in deze statusovergang consequenties voor de al bestaande meldingen? 

Dank je wel alvast voor jullie reactie. 

 

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 11 April 2023, 09:54

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Jantine,

Je kunt op de statusovergang een extra actie toevoegen om het e-mailbericht te versturen, dus naast de acties die eventueel al op die overgang staan.

De actie zal dan worden uitgevoerd voor meldingen die vanaf dat moment de betreffende statusovergang doorlopen.

Badge

Beste Inge,

dank voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag.

Groet, Jantine 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring