Beantwoord

Actiepunt afhandelen / melding afhandelen

  • 3 June 2022
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Badge +2

Beste community,

wat is precies het verschil tussen Actiepunt afhandelen en Melding afhandelen? Bij actiepunt afhandelen zie ik dat ik bijvoorbeeld een Formulier kan invullen als dat de bedoeling is van de actie.

Mij is het niet duidelijk wat te consequenties zijn van de Melding Afhandelen acties in mijn lijst. Wat gebeurt er wanneer ik die melding afhandel? Loopt de workflow door of markeer ik alleen de actie als “gezien”? 
Mijn excuses als hier al antwoord op is gegeven maar ik kon het niet vinden.

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 7 June 2022, 08:11

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi @paolaziz,

Wanneer je eigenaar bent van een melding, dan ontvang je een taak met de tekst ‘er is een melding aan je toegewezen’ en je ziet daarbij de knop ‘afhandelen'. Wanneer je op deze knop klikt, wordt de melding geopend en kun je acties bij de melding uitvoeren. Door het klikken op de knop wordt de melding dus nog niet direct afgehandeld.

Wanneer de workflow bij je meldingstype zo is ingericht dat de eigenaar geen actieve rol heeft bij het afhandelen van de melding, kan deze taak verwarrend zijn. Zie ook dit idee:
 

 

Bij de melding kun je ook (automatisch of handmatig) actiepunten uitzetten. De actienemers ontvangen hiervoor een taak en kunnen via die taak het actiepunt afhandelen. Dit kan bijvoorbeeld het invullen van een formulier zijn.

 

Is je vraag hiermee beantwoord?

Badge +2

Ja dank je wel, Dat is hem. Ik ervaar het ook als zeer verwarrend, omdat ik geen actieve taak heb in de workflow (of ten minste in die fase).

Paola

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring