Vraag

Actiepunt formulier incidenteel automatisch toewijzen aan iemand anders dan de coordinator

  • 17 July 2020
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4

Is het mogelijk om incidenteel (nivo onderwerp) dus niet altijd in te stellen dat een actiepunt van een onderwerp  aan een bepaalde actienemer wordt toegekend?

 


8 reacties

Hoi @cruijgrok,

Een coördinator kan het actiepunt zelf aan iemand anders toewijzen.

Als de eerste voorkeurscoördinator tijdelijk afwezig is, kan deze ‘afwezigheid’ inschakelen en wordt het actiepunt automatisch toegewezen aan de tweede voorkeurscoördinator.

Als ‘incidenteel’ afhangt van een voorwaarde, zou je in de workflow nog met voorwaarden kunnen werken voor het actiepunt en degene aan wie het wordt toegewezen.

 

 

Reputatie 1
Badge +4

Dank je Inge voor je reactie, helaas is dit niet de oplossing, ik had dit zelf ook zo bedacht.

We wille juist zorgen dat actiepunten automatisch worden ingesteld en niet handmatig door de coordinator, juist om hun werk uit handen te nemen. We stellen nu in voor alle onderwerpen dat het actiepunt wordt ingesteld aan de coordinator maar als we hiervan af willen wijken dan kan dit niet. Bv alle onderwerpen het actiepunt naar de coordinator behalve 3 onderwerpen die moeten naar de 2de voorkeursactienemer.

Ik ben hier al eerder tegen aan gelopen en we zoeken nog naar een oplossing die minder (hand)werk is en niet meer werk/handelingen.

 

Je zou dan twee acties in de workflow kunnen opnemen:

  • Actiepunt uitzetten en toewijzen aan coördinator als onderwerp is A, B, C ….., W
  • Actiepunt uitzetten en toewijzen aan actienemer als onderwerp is X, Y of Z.
Reputatie 1
Badge +4

Dat bedoel ik, dat is weer extra handmatig werk en dat zoeken we niet.

Dat bedoel ik, dat is weer extra handmatig werk en dat zoeken we niet.

Misschien begrijp ik je verkeerd maar als je de twee acties in de workflow instelt, is dat een eenmalige actie. Daarna gaat het toewijzen van het actiepunt automatisch goed en heb je geen handwerk meer toch?

Reputatie 1
Badge +5

Dat bedoel ik, dat is weer extra handmatig werk en dat zoeken we niet.

Misschien begrijp ik je verkeerd maar als je de twee acties in de workflow instelt, is dat een eenmalige actie. Daarna gaat het toewijzen van het actiepunt automatisch goed en heb je geen handwerk meer toch?

 

Ja zo heb ik het ook ingericht en dat werkt.  Het is me alleen nog niet geheel duidelijk in welke gevallen je beter (of ook nog) met een onderwerpenboom kan gaan werken.  Daar zou ik graag meer over weten.

Reputatie 6
Badge +7

De onderwerpenboom regelt de rechten op meldingniveau. Op basis van een in te vullen veld (bijvoorbeeld meldlocatie), actiepunten zijn kleine onderdelen van een melding. Een taak.

Die kun je automatisch aan iemand toewijzen, zoals Inge hierboven beschreef, in de workflow. daarnaast kun je deze ook handmatig uitzetten, als coördinator van de melding.

Het zijn dus twee separate dingen met een ander doel.

Reputatie 3
Badge +2

Dat bedoel ik, dat is weer extra handmatig werk en dat zoeken we niet.

Misschien begrijp ik je verkeerd maar als je de twee acties in de workflow instelt, is dat een eenmalige actie. Daarna gaat het toewijzen van het actiepunt automatisch goed en heb je geen handwerk meer toch?

 

Ja zo heb ik het ook ingericht en dat werkt.  Het is me alleen nog niet geheel duidelijk in welke gevallen je beter (of ook nog) met een onderwerpenboom kan gaan werken.  Daar zou ik graag meer over weten.

Zoals Silvia aangeeft kun je met een onderwerpenboom rechten instellen per onderwerp. (Dit doe je bij het kopje rechten bij het meldingstype) Een onderwerpenboom bestaat uit keuzes die je vooraf vastlegt. (Dit stel je in bij het kopje onderwerpenbomen)
Wanneer je gebruikt maakt van een onderwerpenboom is er altijd een keuzevraag op het formulier die verplicht is om in te vullen die bestaat uit de onderwerpen die je hebt ingesteld. 

Op het moment dat de melder onderwerp X selecteert, krijgen de personen die geselecteerd zijn bij dat onderwerp de rechten bij die melding. 
Je kunt ook actiepunten koppelen aan de keuze van de onderwerpenboom in het formulier. Kiest men dus voor X, dan wordt actiepunt Y aangemaakt. Dit doe je bij de workflow

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring