Beantwoord

Acties uitzetten naar de juiste actienemers, hoe richt je dat in?

  • 19 July 2022
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Dag @ community,

Bij ons MIM-meldingstype heb ik 3 groepen actienemers per OE die afhankelijk van de aard van de melding een actieformulier ontvangen. Dit leek goed te gaan maar nu wil systeem een eerste voorkeursactienemer zien. Is daar iets in gewijzigd? (Want in vorige MIM-mt waar ook geen 1ste vk-actienemer stond ging het goed.)

Anders graag een tip over hoe ik via workflow en met verschillende actienemers het goed inricht. Dus zodanig dat infectiepreventie een actieformulier krijgt bij een infectie-melding, beveiliging bij beveiliging en arbo bij arbo. 

Of - en misschien geen nuttige info - gaat er iets mis als actienemer óók coördinator is?

Ik hoor graag,

 

gr Bart

 

icon

Antwoord op het topic e.franssen 21 July 2022, 11:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Bart VVV,

Daarin is niets gewijzigd.
Als jij een meldingstype hebt op basis van de OE-Boom maar actieformulieren op basis van een ander veld sturen naar een actienemer kan dat, maar dan moet je rekeningen houden met het volgende:
De gebruikers dienen dan op alle OE's bij het meldingstype het recht krijgen als actienemer.
Vervolgens stel je op een statusovergang de volgende actie in:

  • Actiepunt aanmaken (formulier invullen)
  • Formulier: 'Actieformulier X’
  • Actiepunt toewijzen: Aan de volgende gebruiker(s)(groepen): Klik op het '+’ om dan bv de gebruiker(s)(groep) 'infectiepreventie’ toe te voegen.
  • Bij stap 3 'Voorwaarden instellen voor actie’ stel je in: Veld 'Aard van de melding’ is een van of is gelijk aan 'infectie-melding’.

Door deze actie wordt bij de status overgang het formulier gestuurd naar de actienemers  'infectiepreventie’ wanneer het Veld 'Aard van de melding’ is een van of is gelijk aan 'infectie-melding’.

Vervolgens maak je deze steeds opnieuw aan, maar dan voor de gebruiker(s)(groep) 'beveiliging’ wanneer het veld 'Aard van de melding’ is een van of is gelijk aan 'beveiliging’.
Voor de gebruiker(s)(groep) 'arbo’ wanneer het veld 'Aard van de melding’ is een van of is gelijk aan 'arbo’ etc.

Reputatie 2
Badge +5

Dag Eric,

Dank voor je uitleg! Ik was even in de veronderstelling dat er iets aan de hand was met de manier van doorlopen workflow. Ik dacht dat alles ingesteld stond zoals je beschrijft maar op workflow stond ergens een verkeerde groep. Dus daar ging het mis. Klein punt, want de rest stond goed. Lek dus boven. 

gr Bart

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring