Skip to main content

Hoi Allemaal,

In het activiteitenlog zie ik de registratie-omschrijving: ‘Melding gmeldnummer] is geëxporteerd.’.

Wat betekent dit, want als iemand de melding inkijkt staat er wat anders (Melding emeldnummer] is ingezien.)

Ik kan de namen van de medewerkers niet koppelen aan de betreffende melding. De betreffende medewerkers maken geen deel uit van de afdeling waar deze melding thuishoort. 

 

Wie kan mij hier iets over vertellen?

 

Al vast bedankt

Jeroen

@J.Roosen 

Misschien dat ik al klein beetje info kan geven m.b.t. Exporteren.

Vanuit het meldingenoverzicht (hamburgermenu - meldingen) kan je een melding aanvinken en dan kiezen voor Exporteren naar Excel of in xml-formaat (ICPS 3.0)

Meldingenoverzicht vanuit hamburgermenu - meldingen

 

In activiteitenlog

Volgens mij kan dit dus alleen wanneer iemand ook rechten heeft op de melding (melder, leesrechten, overige betrokkene, ...).

Vreemd dat je de medewerkers niet kan terugvinden bij de rechten.  Ik volg dan ook graag even mee wat de oorzaak kan zijn….


Hallo @J.Roosen,

Edit: ik ben net terug van vakantie 🙂 ik realiseer mij nu dat mijn antwoord totaal geen antwoord geeft op jouw vraag. Wat Els aangeeft klopt inderdaad, in de activiteitenlog wordt er in de melding bijgehouden wanneer het is geëxporteerd vanuit het overzicht. Personen met leesrechten zullen hierdoor dan in de activiteitenlog naar voren komen.

 

waarschijnlijk gebeurt het versturen van gegevens naar een extern systeem automatisch bij een faseovergang. Op die manier komt er geen directe handeling van een medewerker aan te pas.

Zoek naar de inrichting bij een faseovergang zoals onderstaand. 

 

 

Groet,

Kees


Het versturen naar een extern systeem gebeurt niet.

Maar een rapportages maken gebeurt wel. Als dat gedaan wordt, komt deze opmerking ook in de logging van de betreffende melding te staan?

Dat ga ik even nader bekijken. Ik kom er op terug


Als er vanuit ‘Menu’ - ‘Rapportage’ een rapportage wordt gegenereerd en het meldnummer zit daarbij, zie ik dat niet terug in de ‘Activiteitenlog’

 

Als het meldnummer van uit ‘Menu’ - ‘Meldingen’ los of in een filter wordt geselecteerd en dan wordt geëxporteerd, zie je het wel terug in het Activiteitenlog.

 

Dus eigenlijk wel logisch.

Nu nog even snappen waarom iemand van afdeling A een export maakt van meldingen van afdeling B, maar dat ga ik intern nog wel even navragen en is niet voor hier.

 

Bedankt


@J.Roosen 

Als kleine tips:

  • Het is wellicht raadzaam om de rechten van de betreffende gebruiker op meldingen van afdeling B na te kijken
  • In aanvulling daarop: het is mogelijk om velden te kenmerken als vertrouwelijk veld en die velden vervolgens buiten zicht te houden voor een bepaalde rol 

Concreet: als een medewerker alleen leesrechten heeft op meldingen van afdeling B, dan is het mogelijk om een aantal vertrouwelijk gekenmerkte velden buiten beeld te houden voor die medewerker bij meldingen van afdeling B.

Als die medewerker coördinator rechten heeft op meldingen van afdeling A, dan mag die medewerker wel de inhoud van die vertrouwelijke velden voor meldingen van afdeling A inzien (een coördinator mag namelijk altijd alle vertrouwelijke informatie zien).

Variaties op dit thema zijn ook mogelijk met alle andere rollen.


Reageer