In onze organisatie is discussie over de wenselijkheid van het invullen van het afhandelformulier. De coördinatoren van een melding ervaren het als een extra administratieve last en zeggen hier weinig aan te hebben. Heeft iemand inspirerende voorbeelden waarbij (analyses van) de informatie uit het afhandelformulier daadwerkelijk leidt tot leren en verbeteren?
Allereerst: welkom op de Community!
Ik denk dat dit een mooie uitnodiging is tot uitwisseling van ervaringen en inrichtingsmogelijkheden. Het is belangrijk om te weten dat FLOW meldingstypen je heel veel mogelijkheden bieden om zelf de workflow en formulieren in te richten.
Ik begin even bij dat laatste: het is mogelijk om een formulier zodanig te wijzigen dat het beter aansluit bij wat men wil registreren. Men kan er ook voor kiezen om de velden in het afhandelformulier vanuit andere formulieren in te laten vullen of het formulier kan zelfs helemaal uitgeschakeld worden. Zie I in Stappenplan Zenya FLOW - Hoe richt je dit in? | Zenya Community voor meer informatie over de verschillende formulieren die men kan inrichten,
Tegelijk zien we vaak dat wijzigingen in formulieren ook vragen om wijzigingen in de workflow en in sommige gevallen in rapportage. Ook hier is Stappenplan Zenya FLOW - Hoe richt je dit in? | Zenya Community een goede ingang.
Maak een kopie van je huidige meldingstype, zodra je hebt bedacht wat je wil veranderen. Geef initieel alleen je projectgroep rechten om meldingen in te dienen en af te handelen of erover te rapporteren. Zodra je het nieuwe meldingstype naar tevredenheid hebt ingericht zet je het oude meldingstype uit en het nieuwe aan.
Voor wat betreft praktijkvoorbeelden, ervaringen en tips wacht ik de bijdragen van andere Community leden af.
Het is ook mogelijk om jullie vragen en wensen met betrekking tot een herinrichting met een van onze consultants te bespreken.
Reageer
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.