Beantwoord

Afbeelding in meldformulier opnemen

  • 22 August 2023
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Ik wil een plaatje invoegen in een meldformulier. Naar wat ik heb gelezen, is dat alleen mogelijk middels een link.

Iemand vermelde een link te hebben aangebracht naar een media item. Ik heb alle topics en handleidingen bekeken, maar ik zien niet hoe ik een link naar een media item uit een media knooppunt kan maken. 

Ik heb de optie mediaknooppunt aanmaken ook nog maar net in gebruik genomen. graag ontvang ik tips/verwijzingen/handleidingen hoe ik daar chocola van kan maken. Het systeem heeft nu 435 plaatjes gevonden zonder naam, waarvan uiteraard een flink aantal dubbele. Hoe kan ik daar het beste orde in aanbrengen?

Bedankt voor de hulp!

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 22 August 2023, 14:06

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Sophie,

 

Media items worden alleen voor DOC gebruikt. Op het meldformulier kun je een afbeelding toevoegen door bij het formulierontwerp uit de sectie ‘Opmaak’ het item ‘Afbeelding’ te slepen naar de positie waar je de afbeelding wilt plaatsen. Daarna kun je dan een afbeelding uploaden:

 

Zie ook:

 

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Inge,

 

Ik ben daar al enorm mee aan het stoeien geweest. Hoe los je het op als je een plaatje vanuit een knipprogramma of powerpoint wilt plaatsen? Ik heb zelden jpg bestanden. de extensie aanpassen en opslaan werkt ook niet.

ik krijg telkens de foutmelding 17826. 

ik heb de powerpoint dia geconverteerd naar jpg vanuit powerpint zelf, maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Sophie,

De eerste stap is dat je daadwerkelijk een afbeelding opslaat als bestand. Ik stel voor dat je met je IT helpdesk bespreekt hoe je vanuit je knipprogramma met de minste aantal clicks een afbeelding op kunt slaan.
Daarnaast heb ik goede ervaringen met PNG-bestanden. Ik heb geen ervaring met JPG bestanden.

Tot slot: als er foutmeldingen blijven optreden, dan is dat mijns inziens een incident voor onze Servicedesk. Zou je een melding willen inleggen met details over de foutcode erbij?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring