Vraag

Afdrukken van ontwerp formulier

  • 4 May 2020
  • 8 reacties
  • 140 Bekeken

Badge +1

Beste

Is er een manier om je ontwerp van een formulier af te drukken? Ik heb een meldformulier waarbij er heel veel dingen terugkomen en er staan veel voorwaardelijke secties in die soms veel regels in beslag nemen. Indien ik dit ontwerp kan afdrukken, kan ik het papier naast mij leggen om het zo beter op te volgen. 

In bijlage kan je een voorbeeld zien hoe ik het graag afgedrukt zou zien.

mvg,

Joris H.

 


8 reacties

Reputatie 2
Badge +3

versie beheer op het formulier zou ook fijn zijn. nu pas je direct de werkelijkheid aan, enige tussenfase zou fijn zijn.

Reputatie 5

@Jikke, bedankt voor je reactie, maar het is handiger om zelf een nieuw topic hiervoor te starten (als die nog niet bestaat). Zo voorkomen we dat discussies door elkaar lopen. 

Reputatie 2
Badge +3

@Job Kramer sorry.

OT: Printen zou inderdaad helpen bij het beoordelen. Nu zijn secties soms lastig te zien.

Reputatie 5
Badge +8

Ik gebruik altijd 2 iProva sessies naast elkaar (2 beeldschermen)) bij aanpassingen van een formulier.

De voorwaardelijke secties volg ik dan via het invullen van het origineel op het ene scherm en werk aan de andere kant bij,….of gebruik de testomgeving als jullie die hebben !

Reputatie 5
Badge +8

Ik gebruik altijd 2 iProva sessies naast elkaar (2 beeldschermen)) bij aanpassingen van een formulier.

De voorwaardelijke secties volg ik dan via het invullen van het origineel op het ene scherm en werk aan de andere kant bij,….of gebruik de testomgeving als jullie die hebben !


Dit is mijn werkwijze ook: 2 iProva sessies naast elkaar. Waarbij ik in de ene sessie precies kan zien waar een sectie begint en eindigt en welke velden er in een sectie zitten.

Reputatie 5
Badge +6

Zelf zijn we onlangs gestart met het inrichten van Flow.

De werkwijze met 2 iProva sessies naast elkaar is inderdaad een goede werkwijze voor de ontwerper van het formulier, doch de mogelijkheid voor afdrukken zou handig zijn om het formulier te laten nazien.

Of is er een andere manier om het formulier te bezorgen aan de verantwoordelijken van de meldingen/werkgroep voor het live gaan?  Nu werk ik met printscreens die ik doorstuur aan de verschillende personen … 

Op mijn zoektocht of afdrukken mogelijk is kwam ik bij dit topic terecht.  Wel al een jaar geleden maar misschien dat toch iemand een tip/advies voor me heeft.

Reputatie 6
Badge +7

Je kan het ontwerp van het formulier niet doorsturen. Wat je wel kunt doen is het meldformulier tijdelijk open zetten. Ze zien dan het formulier zoals het daadwerkelijk gebruikt wordt en kunnen verschillende opties uitproberen (antwoordopties die juist wel of niet extra vragen genereren).

Dit werkt overigens alleen prettig als je in een testomgeving zit waarbij mails etc. vanuit de workflow worden afgevangen. Of als je dit allemaal nog niet hebt ingericht in de workflow.

 

Reputatie 5
Badge +6

@Silvia van Gils 

Dank voor je snelle reactie & tip.  Ga het even nazien of het inderdaad ook zo bij ons kan, we werken wel niet in een testomgeving.  Onze workflow is ook nog niet ingericht, ben nu vooral bezig met het uitwerken van de formulieren…   ik zit nog in de Flow-leerfase :) 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring