Hallo allemaal,
Mijn collega's en ik zoeken naar een goed oplossing voor het uitwerken van een complexe verbetermaatregel in Flow. Om een verbetermaatregel uit te voeren is er soms een volgorde afhankelijkheid van taken. Eerst moet A een taak afronden voordat B zijn taak kan starten, waarna de volgende taak gedaan kan worden door iemand anders als B klaar is enz..
Als je in het begin iedereen tegelijk de taken geeft verslapt de aandacht. Als je de taken na afronding van de voorgaande taak invoert, moet je zelf elders een lijst bijhouden. Dus wij willen onze actiehouders helpen.
Je kunt een actiepunt in flow een deadline geven. Je kunt ze niet afhankelijk van elkaar starten of een startdatum geven in de toekomst. We denken er aan om te werken met een sub-meldingen, waarin de actiehouders eigenaar worden van die sub--meldingen. Elke submelding kun je dan wel een startdatum geven die aansluit op de deadline van de melding die eerst moet zijn afgehandeld, maar dat is erg statisch én het gaat ervan uit dat de deadline van de eerste actie gehaald wordt. Bovendien is het overzicht niet erg duidelijk over de hoofdmelding en de sub-meldingen.
Heeft er iemand een andere goede oplossing? Zenya Flow is geen planningstool, maar het zou handig zijn als we de taken een bepaalde (afhankelijke) volgorde kunnen geven waarbij B geïnformeerd wordt als A klaar is met zijn taak, zodat B weet dat hij kan beginnen met de vervolgstap.
Ik ben benieuwd,
Rinske