Skip to main content

Hoi,

 

is het op een makkelijke manier mogelijk om alle velden die gevuld zijn voor 1 bepaalde melding in te zien? En dan bedoel ik met name velden die niet op een formulier zijn geplaatst, maar die gevuld worden via een workflow actie.

 

De enige manier die ik nu kan bedenken is om een rapport aan te maken waar alle mogelijke globale en meldingstype specifieke velden in staan, en die dan per melding uitdraaien. Maar het zou mooi zijn als dat op de een of andere manier ook zichtbaar zou zijn (voor Coördinatoren?) in een tabblad in de melding oid.

Hallo @AnnetteG,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies probeert te bereiken.

Alle velden die ingevuld kunnen worden, die kan je natuurlijk binnen de melding in één overzicht tonen. Bij voorkeur als alleen lezen veld in het coördinatorformulier. Velden die je laat vullen d.m.v. statusovergangen zijn ook velden, dus ook deze kan je daarin kwijt. Wat betreft systeemvelden, dan wordt het iets ingewikkelder, het gros aan systeemvelden kan je niet in een formulier kwijt.

(let wel, dit is ook één van de redenen waarom ik hiervoor een idee heb ingediend Kopie(ën) van systeemvelden zonder de verplichtingen van het origineel | Infoland Community

 

Daarnaast kom je binnen Zenya inderdaad op de methode om daarvoor een Rapport aan te maken.

Hebben jullie toegang tot de Zenya database van jullie omgeving? Dat is een omgeving die je bijvoorbeeld via PowerBI kunt benaderen. In powerBI kan je vervolgens de rapportage opmaken zoals je dat wilt. Via gepubliceerde rapporten kunnen andere collega's (met rechten) de inhoud van meldingen zien en filteren.

Misschien is dat ook een oplossing voor jou wensen.


Hoi @AnnetteG,

Je kunt in de ‘lijst van meldingen’ ook een filter aanmaken voor één specifiek meldingstype en in die lijst dan de kolommen toevoegen voor de velden waarvan je de waarde wilt zien.

Zie hiervoor:

 

Als het filter door meerdere coördinatoren gebruikt wordt, kun je een publiek filter maken.

 

Bij de melding zelf kun je deze velden niet anders tonen dan op een formulier. Je zou een extra formulier kunnen maken met daarop deze velden als ‘alleen lezen’ velden?


Reageer