Beantwoord

Als deadline verstreken is een bericht sturen naar de desbetreffende actienemer


Badge +1

Wat we missen binnen iTask is dat een actienemer geen bericht ontvangt als zijn deadline verstreken is.

De eigenaar van de melding ontvangt daar bericht over.

Hoe gaan andere organisaties daar mee om?

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 10 May 2021, 14:25

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Het is inderdaad niet in te regelen dat de actienemer een geautomatiseerd bericht ontvangt als de deadline verstreken is. Wij hebben het zo ingericht dat de eigenaar (in ons geval applicatiebeheer) dit bericht ontvangt. Applicatiebeheer verstuurd vervolgens handmatig alsnog a.d.h.v. vooraf gedefinieerde sjablonen een herinnering. Is door gebruik te maken van sjablonen per reminder een paar seconden werk. Hoewel ik ook liever zou hebben dat de reminder meteen naar de juist actienemer gestuurd kan worden is deze methode alleszins werkbaar. Dit geeft me ook de gelegenheid om alsnog een vinger aan de pols te houden en zo actienemers die hun taak langere tijd niet oppakken alsnog op een nadere wijze aan te spreken.    

Er is een abonnement voor ‘Deadline voor een aan mij toegewezen actiepunt is verstreken’ dat je hiervoor kunt gebruiken:

 

 

Reputatie 2
Badge +5

Hallo Inge,

 

Dit abonnement had ik inderdaad ook al gevonden, maar is niet wat er m.i. bedoeld wordt. Als ik goed geïnformeerd ben stuurt dit abonnement eenmalig een reminder als de deadline van een aan een actienemer toegewezen actiepunt is verstreken. De actienemer heeft in een eerder stadium ook al eens een reminder gehad dat de deadline nadert. Als een actienemer er al dan niet bewust voor kiest om deze reminders te negeren kan een actiepunt tot in lengte der jaren in status X blijven staan. Na de reminder dat de deadline verstreken is krijgt de actienemer geen reminders meer. Een repeterende reminder (bijvoorbeeld na 30 dagen en daarna elke 30 dagen) kan alleen naar de eigenaar  gestuurd worden.

Badge +1

Het abonnement is voor mij nieuw. Dit geeft in ieder geval de mogelijkheid om eenmaling een reminder naar de actienemer te sturen. Voor het vervolg sluit ik me bij Jos aan . Als deze genegeerd wordt door de actienemer dan krijgt de eigenaar van de melding de reminders toegezonden ipv de actienemer

Badge +1

Hallo Inge,

Wij hebben het abonnement aangepast zoals omschreven is

Actienemers ontvangen geen melding als de deadline verstreken is. 

Verklaring waarom dit niet gebeurt?

Reputatie 2
Badge +5

Hallo Jan,

Misschien domme vraag, maar heb je dit abonnement bij elke gebruiker toegevoegd? Als je de uitleg volgt wordt dit abonnement alleen bij jezelf toegevoegd. De (overige) actienemers hebben dit abonnement dan nog niet. Die krijgen dan nog steeds geen meldingen. Hiervoor moeten ze of dezelfde handeling uitvoeren als jij of je voegt het abonnement in bulk toe. Applicatiebeheer/gebruikers/ vinkje bij Type/ klik op selecteer alle gebruikers / klik op Wijzigen / klik op Abonnementen wijzigen (notificaties) /  kies de te wijzigen abonnementen en de mail frequentie / sluit af met OK

Geef nieuwe gebruikers dan ook meteen de benodigde abonnementen. Dit voorkomt dat je na verloop van tijd weer actienemers hebt die je alsnog moet voorzien van deze abonnementen

Badge +1

Hallo Jos,

Bedankt voor je reactie

Alle huidige gebruikers en nieuwe gebruikers krijgen een emailbericht op het moment dat er Deadline verstreken is van een aan hem/haar toegewezen actiepunt.

Alle aangemelde gebruikers kunnen actienemer zijn. Ik begrijp niet goed waarom actienemers dan geen bericht ontvangen als de deadline van het actiepunt verstreken is.

Mogelijk moet ik nog iets instellen? 

 

Reputatie 2
Badge +5

Jan, deze mail wordt eenmalig verstuurd op de dag dat de deadline verstrijkt. Ook al stel je nu het abonnement in dan nog worden er niet met terug werkende kracht alsnog mailtjes verstuurd. Wellicht dat je een paar dagen moet wachten om het resultaat van je actie te zien? Misschien ook verstandig om ook de mail bij de naderende deadline in te stellen?

Badge +1

We zijn inderdaad aan het testen. Volgende week weet ik meer. Dank voor de ondersteuning.

Badge +1

Gelukt….

Tijdens onze test krijgt nu de actienemer een mail dat de deadline verstreken is.

Ik laat de test nog even doorlopen om te testen of er op meerdere punten in het proces een mail wordt verstuurd naar de actienemer als de deadline verstreken is.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring