Skip to main content

We hebben een melding die een controle van een aantal zaken op een afdeling uitvoert.

Meestal moeten er meerdere meldingen gestart worden op dezelfde afdeling. 

Kan ik een melding starten en het veld “Te controleren afdeling” automatisch laten invullen in een reeks.

Nu moet telkens dezelfde afdeling gekozen worden en dit bijvoorbeeld 10x achter elkaar.

Een knop onderaan een melding “Bewaren en een nieuwe melding starten voor dezelfde afdeling” zou handig zijn.

Kan dit op een manier?

Hallo @GuntherSJB 

Deze optie bestaat niet, mocht je dit wel willen zou je hier een idee voor aan kunnen maken.
Mogelijk bied een van onderstaande een oplossing voor het probleem:

• Het is mogelijk om een standaardwaarde in te stellen voor het een veld om op deze manier de tijd te besparen 
  • Indien het veld te controleren afdeling het organisatie-eenheid veld is kan de gebruiker die betreffende organisatie-eenheid instellen onder hun gebruikersaccount en zal bij het openen van het meldformulier deze organisatie-eenheid automatisch gekozen worden. 

Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn door de initiële melding te gebruiken als beginpunt voor de andere meldingen.

• Richt in het meldtype in bij relaties een relatie met hetzelfde meldtype.

Richt in de relatie in dat er data overgenomen kan worden, zoals onderstaand. Gebruik de juiste categorie die voor jou van toepassing is.

In de status moet je de functionaliteit inrichten bij de “Wat moet ik doen? tabel.

Vervolgens kan je in die status nieuwe meldingen aanmaken met data die al in de originele melding staat.

Succes!

Paar aanvullingen op de suggestie van Kees.

• Als je relaties van de types "Opvolgmelding” en "Sub melding” aanlegt, dan zullen de meldingen onderling naar elkaar gaan verwijzen, zie Relatie aanmaken en toevoegen bij een melding | Infoland Community Als dat niet de bedoeling is, kies dan voor het relatietype "Afgesplitste melding”.
  • Je dient coördinator rechten op de initiële melding te hebben om vanuit daar een nieuwe melding te starten.
  • Als je een nieuwe melding wil starten vanuit de laatst gemelde melding, dan doe je dat vanuit het tabblad "Relaties” of, indien ingericht, via een knop in de "Wat moet ik doen?”-tabel (zie Aan de slag met de “Wat moet ik doen” tabel | Infoland Community voor informatie hoe je deze tabel vorm kunt geven).

We zijn erg benieuwd naar je ervaringen bij beide routes.

Reageer